הותר לפרסום: צוות החקירה המשותף של שירות הביטחון הכללי (השב"כ) והיחידה המרכזית של המשטרה במחוז תל אביב פענח את אירוע השלכת בקבוק התבערה בשכונת עג'מי ביפו. במסגרת החקירה, נעצרו שלושה מתושבי השכונה, בחשד לביצוע הפיגועים, תכנון נוספים והחזקה לא חוקית של כלי נשק. 

מחקירתם בשב"כ של השלושה עלה כי הם תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונה, ממניע לאומני של נקמה על רקע המהומות בלוד והאירועים האלימים בהר הבית. עוד עלה, כי החשודים יידו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, כאשר בקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית משפחת ג׳נטאזי, בעקבות טעות בזיהוי של אחד החשודים.

לאחר שהחשודים הבינו את טעותם, הם נמלטו מהמקום, זאת למרות שתכננו ליידות בקבוקי תבערה  על בתים נוספים של יהודים באיזור, כך עולה מהודעת צוות החקירה. בנוסף, במסגרת החקירה, נתפסו מספר כלי נשק של חלק מהחשודים, שהוסתרו במקומות שונים בלב שכונת המגורים ביפו. כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים נגד המעורבים.

כזכור, האירוע התרחש בחודש שעבר, כאשר מספר בקבוקי תבערה הושלכו מספר בתי יהודים ובקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית  משפחה ערבית - משפחת ג׳נטאזי. הדבר הוביל לפציעת שניים מדיירי הבית - ילדה בת 10 נפצעה קל וילד כבן 12 נפצע קשה.