צוותי כיבוי רבים ממשיכים בניסיונות לכבות את השריפות שפרצו היום (רביעי) במספר מוקדים בהרי ירושלים. צוותי כיבוי ומטוסי כיבוי רבים הוזנקו למקום, כאשר הוסרה הסכנה מעל הישובים מעלה החמישה, יד השמונה וסטף. עד כה לא דווח על נפגעים או על לכודים. אדי אהרונוף, דובר מחוז ירושלים של שירותי הכבאות וההצלה ודני זקן, עיתונאי ותושב מעלה החמישה, דיווחו בריאיון לענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM, על ההתפתחויות של השעות האחרונות. 

בשלב זה טרם ברור מה גרם לשריפות, כשהאפשרות שהצתות מכוונות עומדות מאחוריהן נלקחת בחשבון. "אנו לא יכולים לומר באופן חד משמעי. דובר רבות על הצתות, אין לכך אינדיקציה חד משמעית", הסביר אהרונוף, "עד לימי הלחימה היו כאן הרבה מקרי הצתה מצד הכפרים הערבים, אך אני לא יכול לומר שזה המצב כעת". 

אהרונוף אמר כי השגת שליטה מוחלטת על האש תהיה עניין של ימים: "להשתלט ברמה כזו שהחיים התקניים ישובו למסלול זה ייקח מספר שעות, אך בשריפות כאלה, בעיקר בצמחיה כזו, ייקחו כמה ימים עד שהעשן ייכבה לחלוטין". 

דני זקן, עיתונאי ותושב מעלה החמישה, הנמנה בין האזרחים שפונו מבתיהם וטרם שבו, סיפר: "נשארנו בקיבוץ לוודא שאף אחד לא נשאר. תמונת המצב הרבה יותר טובה מלפני שעה וחצי, שהייתה מאוד מדאיגה", אמר. 

"עזבתי את המחשב ורצתי החוצה כי פתאום נהיה חושך", נזכר זקן ברגעי הדרמה. עוד סיפר: "השמש כוסתה ואי אפשר היה לראות אותה, העשן היה כבד. פתאום היה שלב כלשהו שהלהבות תפסו שדרת ברושים שנמצאת בקו הבתים, הבית שסמוך לשם היה ממש בסכנה".

לדבריו של זקן, כל בתי היישוב, כ-200 במספר, פונו: "אנחנו כאן ממתינים, הצוות של הרפת נשאר כדי להשפריץ מים על גגות הרפתות ולהציל מה שאפשר, בלולים כנראה שיש נזק ותרנגולות רבות אני מניח שלא שרדו. עדיין אפשר לראות ענן עשן מכסה אך לא מיתמר. נקרא שייקח זמן עד שריח העשן יסור מהאזור", הסביר.