מספר ימים לאחר שניסה חמאס להעלות שוב את סוגיית החזרת השבויים והנעדרים על סדר היום, באמצעות פרסום צילומים חדשים של גלעד שליט והקלטה שיוחסה לאחד השבויים הישראלים, הגיעה היום (רביעי) לקהיר משלחת מצומצמת מטעמו ובה בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, כך דווח עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד".

אבירם שאול, אחיו של אורן שאול ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, שוחח עם אריה אלדד וגיא פלג, בתוכניתם ברדיו 103FM, הביע את דעתו על הההתפתחויות האחרונות וסיפר: "לפני כמה ימים נפגשנו עם הרמטכ"ל, הוסבר לנו שמעלים הילוך ואין ספק שאנו נמצאים בנקודה הגבוהה ביותר על ציר הזמן בשבע השנים האחרונות". 

שאול אמר כי לדעתו הגיע הזמן שישראל תסיים את סאגת החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים בשבי החמאס: "גם הציבור מאוד רוצה בכך, ראינו את זה גם במבצע שומר החומות וגם אחריו", הסביר. 

עוד אמר אחיו של אורון כי לדעתו שיקום רצועת עזה, בו החמאס חפץ, יכול לשחק לטובתה של ישראל בעסקת חילופי השבויים: "השאלה אם החזרת השבויים והנעדרים תתבצע בכל מחיר היא שם המשחק. אנו יודעים שכשתהיה עסקה שתירקם, המחיר יהיה המשחק האמיתי. בתור אח של אורון, אני רוצה אותו מחר פה", אמר שאול והוסיף, "אנו נמצאים בנקודת זמן מאוד קריטית וביתרון אסטרטגי על חמאס, הוא יצטרך אותנו בשיקום הרצועה ונהיה גורם מפתח".

עוד הוסיף אבירם שאול: "עתרנו לבג"ץ על מנת לשנות את הסטטוס של אורון, והוא קבע שלא ניתן לקבוע שאורון אינו בין החיים. אני לא מצהיר שאורון חי ונושם, אבל חשוב לדעת שהוא נחטף במנהרה ומצאו את האפוד והקסדה שלו במצב טוב", אמר שאול וסיכם: "נצטרך לשלם באסירים ביטחוניים והומניטריים, כך היה וכך יהיה".