מופע "משט מוזיקלי בים התיכון", שייערך ברביעי הבא בניהולו המוזיקלי של אורי קריב ובהנחיית דן כנר במסגרת "פסטיבל מדיטרנה" באשדוד, הוא הזדמנות ניאותה לבדוק מה קורה עם כוכבו, דורון מזר, שייטול בו חלק עם הזמרות ניצה טרמין ויוליה גוליקר והשחקן נמרוד גרינבאום.

"אני מופיע המון, מה שנותן לי את כל האנרגיה", מצהיר מזר, לדעת רבים זמר עם נתונים של כוכב, שלא תמיד עוזרים לו להיות במקומו הראוי. "הקהל בטירוף בהופעות שלי ואוהב אותי. לדוגמה מופע שלי של שירי סן-רמו סולד אאוט במוצ"ש בחיפה. אבל ככל שאצליח, זה לא בא לביטוי בתקשורת, שמשום מה לא מטפחת אותנו, זמרי אמצע הדרך. זהו סגנון, שתפור עלי חבל על הזמן ואף פעם לא חשבתי להחליף אותו, מה גם שזה משהו שהולך איתי מהילדות שלי בגבעתיים, כשמשנה לשנה הייתי מחכה לפסטיבל סן-רמו".

ניסית לשבור את הכלים ולשיר רוק?
"רוק אני לא אוהב! זה משהו שלא כל כך מדבר אלי. אני זמר של מנגינות ולא של פוזות. כשאני שר, הקהל יכול להצטרף אלי בכיף. לעומת זאת, אין אחד שיכול לשיר את השיר שזכה באירוויזיון ונשבע לך שאין לי מושג איך זה קרה. אם כבר, לשיר הצרפתי היה מגיע לזכות. הרי בדברים האלה אין היגיון. כזכור, בקדם אירוויזיון של 86' הייתי אמור לזכות עם השיר 'נגני לי בלליקה', שכתבו שמרית אור וננסי ברנדס, אבל זכה השיר 'יבוא יום', ששרו מוטי גלעדי ושרי צוריאל. מי זוכר?"

דורון מזר (צילום: אוהד רומנו)
דורון מזר (צילום: אוהד רומנו)

מאז שזכה ב"פזמונתיכון" ב"תלמה ילין", הימרו על מזר שיצא ממנו זמר גדול, הגם שאף היה כדורגלן נוער מצטיין בהפועל רמת-גן. לאחר ששר משירי האחים ז'אק בצוות הווי פיקוד דרום (בין השאר עם נתן דטנר), ניצוד על-ידי אמרגן צרפתי, שניבא כי יהיה מייק בראנט הבא, מה שלא קרה. "כבר ראיתי את עצמי עולה על מסלול של קריירה עולמית, כשריקה זראי ובעלה, המפיק ז'אן פייר מאנייה, לקחו אותי תחת חסותם", הוא מספר.

כשנגמר לו האוויר מהבלון הצרפתי, חתך ואת סיפור שובו ארצה הנציחה שמרית אור בשיר "אני חוזר הביתה" על בסיס "ל'איטליינו", להיט סאן-רמו של טוטו קוטוניו.

מזר גרוש ותיק מאז שנפרד מרעייתו, מעריצה מכרמיאל, צעירה ממנו ב-13 שנה. לבנם היחיד, דניאל, חזו שיהיה כוכב בכדורגל. מזר נסע איתו לגרמניה,  שם כיכב בקבוצת נוער מהצמרת. "אני לא יודע אם זמר אחר היה שם ברקס על הקריירה שלו כדי לקדם את בנו", סח מזר. "הרגשתי שבשביל דניאל אני חייב לעשות את זה. אבל בגלל פציעה ברגל הוא לא הגיע לאן שהיה אמור להגיע. עכשיו הוא עומד להתחתן בגיל 29 בגרמניה".

לא יהודייה?
"היא תהיה יהודייה בעזרת השם".

אלבומו האחרון לפי שעה של מזר, "רוצה לרקוד", הופיע ב-2015. לאחר 11 אלבומים הוא מהסס לגבי אלבום חדש ולא רק בגלל שזמרים ממעטים כיום להוציא אלבומים. "אני לא בדיוק מבסוט ממה שהולך בתחום", הוא מביע את דעתו. "המנגינות הפכו קטנות והדגש עבר להפקה. מעוותים קול של זמר, מעלים אפקטים וכך זה נשמע".