יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, אמר הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טעה "טעות גדולה שפירק את הממשלה האחרונה, וגם טעות שלי שלא נלחמתי על זה, זו הייתה ממשלה נהדרת", בהתייחסו לממשלת האחדות בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ. הדברים נאמרו בראיון בגל"צ.

"אני מאוד מצטער שהממשלה התפרקה", הוסיף, אך לא היסס לבקר גם את ראש הממשלה החליפי: "גנץ היה הגון, אבל יש לו גם אשמה. האשמה שלו, וגם הוא יודע את זה, היא שהוא לא תפס מנהיגות מול ניסנקורן והחריגות שלו. הוא היה צריך לפטר אותו או להעמיד אותו במקום, אבל חשש מהאהדה של ניסנקורן בתקשורת. נתניהו אשם, גנץ אשם וגם אני אשם, לא יודע מי יותר ומי פחות", סיכם.

על אף שסירב בתוקף לומר כי ייכנס לממשלה החדשה "שקמה במעשה הונאה גדול", הוא הבהיר כי רק "אם הם יודו שהם טעו ומוכנים לחזור לגוש הימין, אני מוכן לשקול. ממשלה עם מישהו בראשות הליכוד. התוכנית שלהם הייתה קודם להזיז את נתניהו ואז החרדים יצטרפו. היום הם יודעים שלא נשתף פעולה".

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

כשנשאל האם הוא מעדיף להשאיר משפחות רעבות בשם הדבקות בנתניהו, ענה כי הוא לוקח על עצמי את האחריות הזאת. שיהיה ברור, אם בראשון הכנסת תצביע בעד הממשלה, נעביר את השלטון כמו שצריך, אני אעזור למחליף שלי בכל מה שצריך. אבל אנחנו נפיל את הממשלה הזו מהר מאוד. כשהחגיגה המתוקה של הפלת נתניהו תתפוגג והם יצטרכו לקבל החלטות, זה יתפרק. אם הם ינסו לפגוע בעולם התורה, נהיה שם ונילחם. האמת תנצח בסוף".

"על פניו נראה שתהיה ממשלה ביום ראשון, זו תהיה הצבעה על חודו של קול. עשינו כל מאמץ אבל אין לנו שפן בכובע, הצענו את כל ההצעות האפשריות. חשבנו שבאמת בנט רוצה ממשלת ימין, היינו תמימים", הבהיר.

דרעי התייחס גם לאסון במירון בו קיפחו את חייהם 45 אנשים ותקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "לא צריך ועדת חקירה ממלכתית אלא ועדת חקירה מסוג אחר. אנחנו נדאג לתקן את הליקויים במירון ונשב על הממשלה שתעשה זאת. ליברמן אומר שיקים ועדת חקירה. מסכן, הוא לא ישן בלילה בגלל 45 האנשים שמתו. אין גבול לציניות".