הפרשן לענייני ערבים של וואלה! ומעריב, אבי יששכרוף, שוחח הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM אודות התקרית הביטחונית שהתרחשה הלילה בג'נין, בה נהרגו שלושה אנשי מודיעין פלסטינים במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל. כמו כן התייחס גם לסערת מצעד הדגלים ולהשפעתה האפשרית על האזור.

"במהלך הלילה נכנס כוח מיוחד של הימ"מ לג'נין, כנראה לבצע מעצר ונטרול של פעיל ג'יהאד אסלאמי. הם פוגעים בו, אבל יכול להיות שבגלל שהם התלבשו בצורה מיוחדת יוצאים אנשי המודיעין הפלסטיני מהמפקדה שלהם, ועל פי דיווחים בצד הפלסטיני קולטים משהו חריג, פותחים באש על הכוח הצבאי המיוחד, אנו השבנו באש, ואז נהרגים שני אנשי המודיעין הצבאי, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ועוד קצין מודיעין פלסטיני נפצע קשה. האירוע מתרחש בג'נין אחרי שאמור לכאורה להיות תיאום בין הצדדים. אם עבר עדכון או לא מוקדם מדי לקבוע, אך זה אירוע חריג כאשר כוחות הביטחון הישראלים הורגים אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות, כשזאת לא הייתה הכוונה מראש", פתח יששכרוף.

"אחרי המבצע בעזה, הכותרת הייתה על הקיר, אם החמאס הצליח פעם אחת לגרום לישראל להתקפל כמו שהם טוענים, אז שהמשוואה הזו תישאר. הם מנסים לומר שאם יהיה מצעד דגלים, הם ידליקו את האזור. אני לא רואה את זה קורה כל כך מהר, גם לחמאס יש אינטרס לשמור על המצב כמו שהוא. אם המצעד לא יעבור ברובע המוסלמי, לא יהיה ירי של רקטות, קשה לומר לאן סינוואר וחבורתו ירצה לקחת את הדברים אם יהיו פה חילופי שלטון. זו קרקע לא מוכרת מבחינתם. עם נתניהו הם ידעו אם מי יש להם עסק פחות או יותר, עם בנט לפיד זו הרפתקה חדשה", המשיך.

"כשישראל מסכימה להתיר כניסה של כסף קטארי והשקעות, מבחינתם הנזק לא היה כזה גדול. השאלה היא במישור האסטרטגי האם חמאס השיג את מה שהוא רצה, אני חושב שהוא לא פילל להשיג את מה שהוא השיג ולכן הוא ניצח", הוסיף יששכרוף.