ציון דרך חשוב נרשם היום (חמישי) בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, כאשר הושקו באופן רשמי נסיעות ההרצה בתוואי העילי, העובר ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה. אירוע ההשקה החגיגי התקיים במעמד שרת התחבורה מירי רגב, שדיברה גם על האפשרות הריאלית מאוד שביום שני היא תסיים את תפקידה כשרה לאחר ההשבעה של ממשלת בנט-לפיד: "אנחנו לקראת ההשבעה, ואני מקווה שיהיו שינויים".

"רוב הציבור לא בחר הממשלה הזו", הוסיפה, "אבל אם לא יהיו שינויים, נעביר את משרד התחבורה בצורה הכי מסודרת ועניינית למי שיבוא במקומי". רגב הדגישה: "הכנו חוברת חפיפה מסודרת - המדינה מעל הכל, ונעשה את זה בצורה טובה", שרת התחבורה אמרה עוד במהלך הטקס: "אם צריך, נהיה אופוזיציה לוחמת שלא גונבת את קולו של הבוחר. אני רוצה לומר שמי שתופר חליפות לטווח הארוך - אנחנו נחזור חזקים ומחוזקים". 

רגב ציינה עוד כי "נושא הטיפול בפקקים חייב להיות בסדר עדיפות גבוה". לדבריה, הרכבת הקלה תסייע משמעותית במטרופולין דן, שהוא מהפקוקים ביותר במדינת ישראל. "יש דרישות לשינוי התוואי של הרכבות הקלות", ציינה, "בנוסף לקו האדום, אנחנו נכנסים לשלבי ביצוע הקו הסגול והקו הירוק". היא הבהירה כי "לא ניתן לשנות את תוואי הקווים, זאת לנוכח העלויות הכספיות הגבוהות והשינויים שייגרמו".

נסיעת ההרצה הראשונה של הרכבת הקלה בתוואי העילי בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה. צילום: יסף עקירב

בטקס ההשקה נכחו גם ראשי עיריות רמת גן, פתח תקווה ובת ים - כרמל שאמה הכהן, רמי גרינברג וצביקה ברוט. מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר כי "הקו האדום יתחיל לפעול מסחרית בנובמבר 2022, ונסיעות המבחן בכל התוואי יחלו בתחילת 2022". גליק הוסיף: "אורך הקו האדום, המחבר בין פתח תקווה, בני ברק ורמת גן (דרך ציר ז'בוטינסקי), מרכז ת"א יפו ובת ים, הוא 12 ק"מ של מנהרות, בעומק 35 ק"מ. כיום מועסקים בו אלפי עובדים". הוא ציין נתון נוסף - "עד עכשיו היה צורך בכמיליון וחצי קוב בטון לפרויקט הענק והמורכב, שאמור להביא לשינוי במטרופולין דן".

יו"ר נת"ע רם בלניקוב אמר במהלך האירוע כי "הפרויקט הענק ישפיע על מיליונים, לא רק במטרופולין דן אלא בכל הארץ". הוא הוסיף: "אנחנו פונים לכולם, למשרדי הממשלה, תעזרו לנו". כאמור, נסיעת המבחן המאוישת הראשונה של הרכבת בקו האדום, שחלקו עובר בפתח תקווה, נעה באיטיות לאורך ציר ז'בוטינסקי, ובכך הושקה למעשה, כשנים שנים לאחר התחלת העבודות".