שב"כ בשיתוף משטרת ישראל עצרו שלושה חשודים תושבי זלפה שבמעלה עירון, בגין ביצוע פיגוע ירי על רקע לאומני לעבר אזרחי ישראלי, בצומת הכניסה לכפר, לפני כחודש. כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) נגדם בבית המשפט המחוזי בחיפה, ובמסגרתו הוגשה בקשה לחילוט הרכב באמצעותו בוצע הפיגוע.

מחקירת השלושה, כמיל זיתאוי, הרון ג׳בארין ומחמוד קבלאן, עלה כי הם תכננו וביצעו את פיגוע הירי בעודם נוסעים ברכב ללא לוחית רישוי וכן לקחו חלק בהתפרעויות אלימות נוספות במספר מוקדים. אילו האזרח הצליח להסתתר מקו האש ולא נפגע.

בפעילות נוספת של השב"כ יחד עם המשטרה, נעצרו שני חשודים מהכפר קרע בגין ביצוע לינץ' על רקע לאומני באזרחים יהודים בכפר קרע. נגד השניים הוגש כתב אישום בסיום החקירה. 

מחקירתם של בשיר אבו ראשד ומוחמד חמארשה, אזרחי ישראל, עלה כי היו מעורבים בין היתר בהפרות סדר המוניות שאירעו בחודש מאי. נגד חמארשה הצטבר בנוסף מידע על אודות אירוע תקיפת אזרח יהודי נוסף בכפר קרע, לו נגרמו פציעות ונזק רב.

מידע נוסף הצביע גם על מעורבתו של אבו ראשד באירוע חמור אחר של לינץ במשפחה יהודית שנקלעה בטעות לכפר קרע, במהלכו נרגם רכב המשפחה במטח אבנים ונעשה ניסיון לפתוח את דלתות הרכב ולפגוע בנוסעיו.