סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש במשרד הביטחון, איתמר גרף, הודיע היום (חמישי) למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, כי כהונתו תסתיים כמתוכנן ב-31 לאוגוסט. גרף הודה לאלקבץ על עשייתו הרבה בתחנה בארבע שנות כהונתו.

אלקבץ עדכן את חיילי תחנת הרדיו הצבאית על דבר סיום תפקידו, וכך כתב: "חיילות וחיילים יקרים, אזרחיות ואזרחים, עובדי גלי צה״ל וגלגל"צ,
משתף אתכם שנפגשתי היום עם הנוגעים בדבר במשרד הבטחון וסיכמנו שב-31 באוגוסט 2021, כמתוכנן, תסתיים כהונתי כמפקד גלי צה״ל במלאות ארבע שנים. עוד יהיה לנו זמן להפרד באופן אישי, אבל כבר עכשיו אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם על הזכות הגדולה לעבוד ביחד. בחודשים הקרובים נמשיך בעשייה ויחד נעשה ונצליח".

ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של אלקבץ מגיעה על רקע הדיונים על סגירתה של תחנת הרדיו הצבאית.

אתמול אמר שר הביטחון בני גנץ כי "גל"צ מזמן הפסיקה להיות ממלכתית ואין מקום להפעלתה במתכונתה הנוכחית". השר השיב לשאילתות במליאת הכנסת ולאחר שנשאל על ידי חבר הכנסת משה אבוטבול האם בכוונתו להמשיך לפעול לסגירת גלי צה"ל אמר: "אני סבור שאין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה - ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים, לכן ביקשתי ועדה שתפעל לראות מה אנחנו עושים עם גלי צה"ל".

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

עוד אמר גנץ, כי "מאחר והיינו בתקופת בחירות אז הייתה ההחלטה של היועמ"ש שנושא זה לא יכול להיות מבורר ומושלם במהלך תקופת הבחירות, ואני מקווה שעם הקמת הממשלה אוכל לחזור ולטפל בנושא הזה. אני חושב שאין מקום להפעלת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית".