קרבות הירושה בליכוד החלו: חבר הכנסת ניר ברקת ערך הערב (חמישי) כנס פעילים גדול בגני התערוכה בתל אביב, בו הציג את חזונו הפוליטי והמדיני למדינת ישראל והתייחס לנושאים אקטואליים. "זו לא העת לפריימריז מיותרים, עלינו להתמקד באיחוד המחנה הלאומי מחדש וחזרת הליכוד לשלטון", אמר.

יותר מ-4,000 איש הגיעו לאירוע, בהם חיים כץ יו״ר מרכז הליכוד, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, ח״כ אבי דיכטר, ח״כ קטי שטרית, ח״כ גדי יברקן, ח״כ קרן ברק, ח״כ אתי עטייה, ח"כ פטין מולא. כמו כן הגיעו ראשי רשויות רבים, יושבי ראש סניפי הליכוד, חברי מרכז ותומכים רבים.  

כנס פעילים של ניר ברקת (צילום: דוברות ח''כ ניר ברקת)
כנס פעילים של ניר ברקת (צילום: דוברות ח''כ ניר ברקת)

ברקת אמר בפתיחת נאומו כי: "זו ממשלה שקמה בחטא ומונעת משנאה ולא מאהבת הארץ והמדינה. אין לה חזון ואין לה דרך! הממשלה הזו לא תוכל לקדם את הערכים של המחנה הלאומי, זאת למרות הרוב הגדול בעם והרוב הגדול בכנסת של המחנה הלאומי. את ממשלת השיתוק חייבים להחליף, ומהר".

עוד הוסיף: "רק ליכוד גדול ומאוחד יכול להוביל את המחנה הלאומי ולהביא הישגים משמעותיים, כפי שהביאה ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו לא העת למחלוקות פנימיות ולא העת לפריימריז מיותרים. עלינו להתלכד ולפעול ביחד להחזרת הליכוד לשלטון".

במהלך הערב הציג ברקת את חזונו למדינת ישראל חזקה ומתקדמת בתחומי הביטחון, חינוך, כלכלה ופריפריה: " שאנו חייבים לחשוב ולפעול אחרת. אין לנו את הפריווילגיה לרכב על הצלחות העבר או להתרפק על ההיסטוריה. בהייטק ממנו אני מגיע, מחדשים גרסאות כל הזמן. זה הזמן לגרסא חדשה, טובה ומתקדמת למדינת ישראל".

ברקת הוסיף עוד מספר מילים לחברי הליכוד: "את הביחד שאנו חווים הערב אין לאף תנועה אחרת. הליכוד היא התנועה המשמעותית ביותר, השורשית והחזקה מכל התנועות. באחדות, ביוזמה, בחדשנות ובאומץ לב נחזור וננהיג את המדינה לבטחון, להישגים ולעוצמה".

חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: אבשלום ששוני)
חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: אבשלום ששוני)

מדובר באירוע הגדול הראשון בליכוד אחרי שנה של קורונה. "אנחנו מרגישים תכונה מאוד טובה. הרעיון של הכנס הוא לעשות אירוע מלכד ומאחד אחרי תקופה מורכבת", אמרו מקורביו של ברקת ל"מעריב" והוסיפו: "זה לא קשור לקרבות הפנימיים בליכוד. מדובר באירוע שנועד לחבר וללכד את הליכוד דווקא בתקופה הזאת. ניר ברקת תומך בנתניהו ומתכוון להציג חזון למדינת ישראל חזקה ומתקדמת".

מפגן הכוח של ברקת (צילום: אבשלום ששוני)
מפגן הכוח של ברקת (צילום: אבשלום ששוני)

אירוע מושקע אחרי שנת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
אירוע מושקע אחרי שנת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

ראשי ערים מהליכוד מרחבי הארץ הביעו תמיכה בחזון ובתוכניות העבודה שברקת מתכוון להציג בפני באי האירוע והצטלמו לסרטון תמיכה בו.
בין המשתתפים בסרטון: תומר גלאם (אשקלון), יוסי דגן (מועצת שומרון), אביחי בוארון (יו"ר פורום ציון וירושלים בליכוד), אביחי שטרן (קריית שמונה), ראיד זובידאת (המועצה המקומית בסמת טבעון), עמית סופר ( מועצה אזורית מרום גליל), טל אוחנה ( ירוחם), שי חג'ג' (המועצה האזורית מרחבים), ישראל גנץ ( המועצה האזורית מטה בנימין), יוחאי דמרי ( המועצה האזורית הר חברון), שלמה נאמן (מועצת גוש עציון) ומאיר רובינשטיין (ביתר עילית).

ברקת בכנס בגני התערוכה (צילום: אבשלום ששוני)
ברקת בכנס בגני התערוכה (צילום: אבשלום ששוני)

יצוין כי בעוד שבכירי הליכוד אחרים, ששמותיהם מוזכרים בהקשר עם כוונתם להתמודד לראשות התנועה, מקפידים לשמור על פרופיל נמוך יחסית ולעקוב אחרי המתרחש בליכוד ובזירה הפוליטית, ברקת מציג את עצמו כראש מחנה בתוך הליכוד שמגבש את תומכיו לקראת ההתמודדות הבאה.

אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)
אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)

בינתיים נרשם נתק מוחלט בין ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, לבין ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט. בלשכתו של בנט מבהירים כי אין שום שיח עם לשכת נתניהו באשר לחפיפה בין השניים. כמו כן, עד כה לא נעשו ניסיונות לתאם את מועד העברת מעון רה"מ הרשמי בירושלים לידי רה"מ הנכנס. בתוך כך, מקורבי בנט הבהירו כי רה"מ המיועד לא מתכוון לגור במעון רה"מ, וכי בנט ומשפחתו יישארו בביתם ברעננה. מעון רה"מ ישמש בית הארחה לטובת קבלות פנים, פגישות מדיניות ואירועים נוספים.