לקראת השבעת הממשלה ביום ראשון צפויים כל ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות המרכיבות את הקואליציה החדשה להתפרסם כבר היום (שישי)  - ויונחו על שולחן הכנסת.

בליכוד ניסו אמש לפזר את החששות ולסתור את ההשוואה שערכה CNN בין התנהלותו של טראמפ בעת חילופי השלטון לזו של נתניהו, ובציוץ שהועלה בטוויטר כתבה המפלגה באנגלית: "כשנתניהו דיבר על הונאת בחירות, הוא לא התכוון לתהליך ספירת הקולות אלא להפרת הבטחות הבחירות של בנט". למרות הנתק בין לשכות נתניהו ובנט, בליכוד מבטיחים שהעברת השלטון תיעשה באופן שקט ומסודר.

אמש נחתם הסכם ראשון בין יש עתיד למרצ, ולאחר מכן אמורה הייתה לחתום גם מפלגת העבודה. כזכור, נקבע שיש עתיד תחתום על הסכם עם ימינה, ושאר מפלגות המרכז־שמאל יחתמו על הסכם מול יש עתיד.

נכון לאמש נותרו מספר נושאים במחלוקת שמנעו חתימה סופית. למשל, כחול לבן ותקווה חדשה חלוקות בנושא הקמת מנהלת למניעת השתלטות פלסטינית לא חוקית על קרקעות בשטחי C. שר הביטחון בני גנץ דורש שהמנהלת תהיה כפופה למינהל האזרחי ולמשרד הביטחון, ואילו בתקווה חדשה דורשים שהמנהלת תהיה עצמאית. כחול לבן גם דורשים למנות סגן שר מטעמם במשרד הביטחון. כמו כן קיימת עדיין מחלוקת בנושא פיצול תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה.

ההסכם שנחתם אתמול עם מרצ כולל סעיף הנוגע לקידום תחבורה ציבורית בשבת וסעיף העוסק בקידום זכויות הקהילה הגאה. "הצדדים מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם את זכויות הקהילה הגאה בישראל, ובכלל זה פתרון למעמד הזוגי של בני זוג מנועי חיתון, לרבות בני זוג מאותו מין, כך שיוכרו כנשואים", נכתב בהסכם.

ההסכם קובע עוד כי הצדדים יקדמו תיקון לחוק דיני הרשויות המקומיות, כך שיהיה אפשר לפתוח מרכולים בשבת. עם זאת, ההסכם מדגיש: "הסיעות השותפות מסכימות לפעול במשותף לקידום חקיקה בנושאי דת ומדינה שלגביהם יש הסכמה ציבורית רחבה". נושא נוסף שנכלל בהסכם הוא הגנת האקלים ואיכות הסביבה, וכן חיזוק מערכת הבריאות וחינוך לדמוקרטיה ושלום.

לפי ההסכם, שיובא היום לאישור ועידת מרצ, המפלגה תקבל את תפקידי שר הבריאות, השרה להגנת הסביבה (שתכהן גם כיו"ר ועדת השרים להגנת הסביבה) והשר לשיתוף פעולה אזורי. המפלגה תקבל גם את ראשות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון והוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל.

בגוש השינוי מעריכים כי אם יחסרו להם קולות בהצבעת האמון על הקמת הממשלה החדשה, חברי הרשימה המשותפת עשויים להעניק להם רשת ביטחון. זאת אף שרשמית הודיעו בחד"ש ובבל"ד כי יצביעו נגד ממשלה בראשות בנט. על סמך שיחות של בכירים בגוש עם בכירים ברשימה המשותפת, בחד"ש ובתע"ל לא יאפשרו לנתניהו להישאר בשלטון. ההנחה היא שח"כים של חד"ש יימנעו או ייעדרו מההצבעה, בעוד יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה יצביע נגד. בימינה ובתקווה חדשה מעדיפים שהממשלה החדשה לא תישען על קולות הרשימה המשותפת.

הנהלת תע"ל התכנסה אמש לדון בהצבעתה, ונראה שגם הח"כים אחמד טיבי ואוסמה סעדי ישקלו את אופן הצבעתם במקרה שהקואליציה החדשה תיקלע למצוקה. "ההתנגדות שלנו היא עקרונית לממשלה ימנית בראשות בנט יחד עם שקד, סער וליברמן בתפקידי מפתח", אמר גורם ברשימה המשותפת.

תמיכתם של חברי הרשימה המשותפת מובטחת בהצבעה על בחירת ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) ליו"ר הכנסת במקום היו"ר היוצא ח"כ יריב לוין (הליכוד). כזכור, כל חברי הסיעה שלחו מכתב ללוין והודיעו שהם מבקשים לקיים הצבעה על בחירת יו"ר חדש.

לו"ז יום ההשבעה: החל מהשעה 16:00

  • מזכירת הכנסת תכריז "כבוד הנשיא" עם כניסת נשיא המדינה ראובן ריבלין
  • ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט יציג את קווי היסוד של ממשלתו, הרכבה וחלוקת התפקידים
  • נאום ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד
  • נאום יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו
  • דיון סיעתי: לכל סיעה יוקצו 9 דקות
  • בחירת ח"כ מיקי לוי ליו"ר כנסת חדש
  • הצבעת אמון בממשלה החדשה
  • הצהרת אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים
  • השרים יעלו לדוכן ויצהירו אמונים
  • ישיבת ממשלה ראשונה