רוסיה תספק לאיראן לווין מתקדם שיאפשר לה לעקוב אחר יעדים פוטנציאליים במזרח התיכון, כך דווח במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בוושינגטון פוסט. עפ"י הדיווח, מדובר בלווין "קאנופוס-וי", המצויד במצלמה ברזולוציה גבוהה, שתעשיר משמעותית את יכולות הריגול של איראן. 

בפרסום האמריקאי נכתב כי "הלווין יאפשר פיקור רציף על יעדים רבים, בהם בסיסי צה"ל, של בתי זיקוק לנפט במפרץ הפרסי, ומתקנים המשכנים כוחות אמריקאים בעיראק". על-פי גורמים אמריקאים וגורם בממשל מזרח תיכוני שתודרכו בפרטי ההעברה, העברתו של הלווין המתקדם עלולה להתבצע בתוך חודשים ספורים. הלווין המדובר יכלול "חומרה רוסית", כולל מצלמה משופרת המהווה שיפור ביכולות האיראניות. עם זאת, היכולת הללו עדיין נמוכות מאלו של לווייני הריגול האמריקאים. 

המו"מ המדובר על הלווין, המשווק לשימוש אזרחי, מתנהל מזה מספר שנים, כאשר נציגי משמרות המהפכה אף ביקרו ברוסיה כחלק מהדיונים. בווישינגטון פוסט אף ציינו כי מומחים ממוסקבה צפויים לנסוע לאיראן, במטרה לסייע לצוותים שיפעילו את הלווין אשר נבנה כעת ליד קארז', ממערב לטהרן.

הדיווח המדובר מתפרסם בוושינגטון פוסט ימים ספורים לפני פגישתם המתוכננת של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בז'נבה בשבוע הבא.