דובר צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי הוחלט על נקיטת צעדים פיקודיים בעקבות אירוע מבצעי שאירע במהלך מבצע "שומר החומות". מדובר במקרה בו בוצע ירי מקלע של טנק, על מנת להרחיק שלושה פלסטינים בלתי מעורבים ששהו סמוך למרחב הגבול. כתוצאה מהירי נפגע אחד מהם. 

מהתחקיר עולה כי הירי בוצע בניגוד להנחיות ולהוראות המקצועיות, כך נמסר בהודעה. עוד נכתב כי "בעקבות ממצאי התחקיר החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, בשיתוף מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, על נקיטת צעדים פיקודיים נגד מספר בעלי תפקידים". ראשית, נקבע כי מפקד המחלקה אשר הורה על הירי, יודח מתפקידו ויודח משירות בצה״ל. עוד נקבע כי ינקטו הליכי הדחה מהתפקיד נגד התותחן שביצע את הירי, ויבוצע הליך של נזיפה פיקודית כנגד מפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה.

במקביל לתחקיר הפיקודי נפתחה חקירת מצ"ח, בסופה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. בצה"ל ציינו כי התחקיר הוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי, אשר סיכם את ממצאיו בחומרה ואישר את המלצות התחקיר הפיקודי. הרמטכ״ל ציין כי מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל. מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ימשיך ויקפיד לפעול באופן מקצועי וערכי, לתחקר את פעולותיו באופן נוקב ולהפיק לקחים".