מארגני מצעד הדגלים הודיעו היום (שישי) כי הושגה הסכמה עם המשטרה על קיום מצעד מצעד הדגלים ביום שלישי הקרוב. המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

מארגני המצעד מסרו: "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".

כזכור, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, החליט מוקדם יותר השבוע שלא לאשר את קיום המעצד שתוכנן להתקיים ביום חמישי האחרון והמארגנים התבקשו להציע מועד חלופי. בעקבות כך, ערך הקבינט המדיני הביטחוני דיון מיוחד בנושא בו הוחלט להעביר את מועד קיום המעצד ליום שלישי, במתווה שיסוכם עם המשטרה. 

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ראה חשיבות בהגעה להסכמה רחבה על קיום המצעד ועל כן עשה הפסקה בישיבת הקבינט ופנה לשר הביטחון בני גנץ כדי להגיע להסכמה. ראש הממשלה ושר הביטחון הביאו לאישור הקבינט את ההחלטה הבאה שאושרה בקבינט: המצעד יתקיים ביום ג׳ הקרוב (15.6) במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגני המצעד", נכתב בהודעת הקבינט.