צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים בחדשות 13, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל על היחס של המדינות בעולם הערבי לחילופי השלטון הצפויים בישראל, עם השבעת הממשלה החדשה ביום ראשון הקרוב. "מדינות המפרץ, מי שחתמו עם הממשלה של נתניהו על הסכמי אברהם, היו רוצות לראות מדיניות יותר תקיפה כלפי איראן, אז כמובן שיש שם אכזבה", הסביר ב-103FM, "הסיבה לאכזבה היא שבמזרח התיכון לא רגילים לחילופי שלטון, היו רוצים לראות את נתניהו ממשיך בתפקיד".

כך גם בסעודיה, תראה איך כל נושא היחסים עימם ירד מהפרק, בעיקר בגלל הרוחות שבאות מוושינגטון", הוסיף, "ראיתי קטע של פובליציסט מצרי שאמר 'מי היה מאמין, האחים המוסלמים בשלטון בישראל? השתגעתם? המדינה החזקה? שלימדה אותנו מה זה כוח. אתם מכניסים את הגורם שאנחנו הוצאנו מתוכנו?'". הוא הדגיש כי במצרים עוקבים בדאגה אחר העניין הזה.

בהמשך השיחה התייחס יחזקאלי לאיראן, חיזבאללה והציר עליו נמצא ארגון החמאס. "לדעתם, מדובר בתחילתה של תקופה טובה", אמר, "ברור שחמאס יבדוק את ראש הממשלה החדש נפתלי בנט בנושא השבויים והנעדרים והכנסת סחורות. הרי ישראל אמרה לא ניתן לרצועת עזה לנשום עד שיצאו השבויים והנעדרים - אז בואו נראה אם זה יקרה".

הוא הדגיש כי "סינוואר יפעיל את כל היכולות שלו על הממשלה הבאה ומעניין לראות מי יתקפל ראשון". עוד ציין כי "יכול להיות שהזירה הצפונית תהיה שקטה בחודשים הקרובים, בשל המשבר העצום בלבנון. הם מחכים לכסף שיבוא מאיראן, ואז בהחלט יהיה שינוי". לדבריו, איראן צפויה להמשיך כמובן בהתעצמות שלה, וברצון שלה להשיג נשק גרעיני .

"עם זאת, יש לאירן משהו יותר חשוב – בשבוע הבא יתקיימו בחירות לנשיא המדינה", ציין, "נכתבה כבר טיוטת ההסכם בווינה בין ארה"ב, המעצמות ואיראן, הסנקציות יוסרו ואיראן תקבל את תזרים המיליארדים. אז אתה תראה איראן מתעצמת, שמאתגרת את הממשלה הבאה". הוא סיכם: "מעניין לראות איך יימשכו הפעולות והמצבעים החשאיים, שישראל לקחה אחריות על חלקם, ומה יהיה עומק התעוזה של הצוות החדש. אבל בהחלט איראן תבוא יותר חזקה ובטוחה ונחושה להפעיל טרור באזור שלנו, ולאיים על ישראל בזמן הממשלה הבאה".