פרשת "התיק השקוף": "לנו אין ספק בכלל ש**** ז"ל לא עשה ולו מעשה אחד במהלך שירותו כדי להזיק או לפגוע במדינתנו בכוונה. אנו, הוריו, דורשים שייפסק מסע ההכפשה נגד בננו המת". כך כתבו היום (שישי) הוריו של קצין אמ"ן שמצא את מותו בכלא לרמטכ"ל אביב כוכבי במכתב חריף ששלחו אליו.

הוריו התייחסו לנאומו השבוע של כוכבי, בו אמר כי "קצין המודיעין כמעט פגע בסוד גדול, עצרנו את זה בדקה ה-90", והאשימו אותו בכך ש"טרם בירור העובדות", בחירת המילים שלו "רק העצימה את הכאב שלנו, והטילה על בננו כתם שחור עצום, בזמן שאינו יכול להגיב". 

"אנו דורשים שהמחדל הזה ייחקר באופן יסודי", ציינו, "שצה"ל יהפוך כל אבן, יבחן כל תמונה, יתחקר כל אדם. בלי הנחות, בלי לעגל פינות, בלי לחפש את הש.ג, בלי לטייח, בלי להסתיר. זה מגיע לנו. זה מגיע לבננו ז"ל".

עוד הוסיפו כי בנם "מעולם לא היה מעורב ולו בעבירת משמעת אחת. הוא היה ילד מיוחד במינו, נדיר בכישוריו, שהפך לחייל מצטיין. הצלחותיו במהלך שירותו הצבאי נזקפו לזכות יחידתו, אגף המודיעין ומדינת ישראל".

הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: אלי דסה)
הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: אלי דסה)

הם טענו כי "לקראת סיום שירות הקבע שלו, בחרו להטיל עליו האשמות חמורות, תוך התעלמות מוחלטת מאחריותם של דרגי הפיקוד הבכירים ממנו ונקיטת פעולות שונות ומקוממות, שמרגיש שנועדו יותר לפגוע בנפשו של **** ז"ל מאשר להגן על ביטחון המדינה".

"זה לא מוסיף כבוד לצה"ל", המשיכו בהאשמות החמורות. "זה לא מתוך רצון, כפי שאתה ציינת 'לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו', אלא מחשש שהוא יספר איך פועלים באמ"ן: נותנים חופש פעולה ומעודדים יצירתיות וניצול יכולות של חייל מעולה, אבל במקום ללוות את החייל ולפקח על מעשיו, מעלימים עין עד שזה יוצא מכלל שליטה".

אנחנו איבדנו את היקר לנו מכל. איש לא יחזיר את ****, אבל לא נשקוט ולא ננוח עד אשר תתברר האמת המלאה, עד אשר נקבל את תמונת המצב המלאה, קשה ככל שתהיה, עד אשר צה"ל יסיק את כל המסקנות מהאירוע הנורא הזה. ביום אחד באמצע החיים קברנו את **** ז"ל. לא ניתן לקבור גם האמת", כתבו בסיום מכתבם הכואב והדרמטי.