ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט העביר את השבת האחרונה לפני ההשבעה בחיק משפחתו ברעננה, נח ואגר כוחות לקראת היום הגדול של השבעת הממשלה שבראשותה יעמוד. לטקס ההשבעה צפויים להגיע רעייתו גילת וארבעת ילדיהם, וייתכן שגם כמה מחבריו הקרובים של בנט יצפו בטקס ההשבעה באולם המליאה בכנסת.

בסוף השבוע, לפני כניסת השבת ואחרי יציאתה, עבר בנט על הנאום שיישא במליאת הכנסת ושאותו כתב בעצמו. את שעות הבוקר היום הוא יקדיש לסגירת קצוות לקראת ההשבעה, לשיפוץ אחרון של הנאום ולעבודה עם צוות הלשכה על המשך היום.

לקראת שעות הצהריים ייצא בנט מרעננה למשכן הכנסת, ובהמשך תצטרף אליו משפחתו הגרעינית והמורחבת: גילת, ארבעת הילדים דוד (9), אביגיל (12), מיכל (14) ויוני (16), אמו של בנט, שני אחיו, בת דודתו וגם חברים קרובים כמו מאיה מורנו, אלמנתו של עמנואל ז"ל, ואלירן בעלה.

בנאומו הוא צפוי לומר מילים חמות על נתניהו, ולהודות לו על תרומתו למדינה ועשייתו ארוכת השנים. מבחינת לשכתו של בנט, כל תהליך העזיבה של נתניהו והעברת המקל יתנהל בצורה מכובדת ונעימה ככל האפשר. לאור החלטתו של בנט להמשיך להתגורר ברעננה, גם סוגיית המעון בבלפור לא צפויה להוות מחלוקת.

בתום ההשבעה במליאת הכנסת הוא ייכנס רשמית לתפקידו כראש ממשלת ישראל, ולאחר מכן תתקיים ישיבת ממשלה חגיגית במשכן הכנסת. ייתכן שלאחריה ייסע בנט לביקור קצר בכותל המערבי.

בהמשך השבוע הוא ייכנס ללשכת ראש הממשלה בירושלים, יכיר את אנשי המקצוע ויטפל בסוגיה הראשונה החמה שכבר תעמוד לפתחו - מצעד הדגלים בירושלים. בין התוכניות שהוא שואף לקדם בחודשים הראשונים לתפקיד - תוכנית מקיפה להזנקת צפון הארץ, תחרות בתחום הכשרות, סיוע לעסקים והפחתת הרגולציה, הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים וטיפול באוכלוסייה הבדואית בנגב.

אחד התפקידים החשובים במערך שיבנה סביבו ושאותם יצטרך לאייש בנט הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כרגע המועמדים המובילים לתפקיד הם אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בשנותיו הראשונות של נתניהו בתפקיד; דביר כהנא, המשמש היום כמנכ"ל משרד התפוצות, תפקיד שאליו מונה בכהונה הראשונה של בנט בממשלה בשנת 2013; עמית לנג, ששימש מנכ"ל משרד הכלכלה בכהונתו של בנט כשר הכלכלה; ויאיר פינס, המכהן כיום כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

טל גן צבי צפוי להתמנות לראש הסגל. גן צבי מלווה את בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ושימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך. הוא נחשב לאיש אמונו הקרוב ביותר וצפוי להחזיק בסמכויות נרחבות כראש הסגל.

מתן סידי, ששימש כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון בעת כהונתו של בנט במשרדים אלה, ימונה לראש מערך התקשורת. במסגרת תפקידו הוא ישמש כדוברו המדיני של ראש הממשלה. מינויים נוספים שבנט יעסוק בהם בימים הקרובים: מזכיר הממשלה, ראש המל"ל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועץ מדיני.

ברמה המשפחתית, ילדיו של בנט לא יאובטחו בשלב הראשון על פי החלטת שירות הביטחון הכללי. לאור מינויו של בנט לראש הממשלה צפויים הסדרי תנועה חדשים בסביבת ביתו ברעננה. הוא עצמו ממשיך להיות תחת אבטחה מוגברת, בתיאום עם השב"כ. ובכלל, בשבועות האחרונים הפכו הבתים של חברי הכנסת מימינה לזירת הפגנות. בעבר בנט כבר אובטח עת שימש שר הביטחון, אך הפעם מדובר בהיערכות שונה ומורכבת יותר.

נפתלי בנט - כרטיס ביקור

  • נולד בחיפה ב־1972, להורים שעלו מארה"ב מיד אחרי מלחמת ששת הימים ביולי 1967. בקיץ 1973 חזרה המשפחה לסן פרנסיסקו, אולם שבה לישראל בעקבות מלחמת יום הכיפורים.
  • בוגר הישיבה התיכונית יבנה בחיפה.
  • שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל וכקצין במגלן.
  • בוגר האוניברסיטה העברית במשפטים ובמינהל עסקים. הקים את חברת ההזנק סאיוטה בתחום אבטחת מידע, שנמכרה ב־2005 תמורת 145 מיליון דולר.
  • ב־2005 גויס על ידי איילת שקד ללשכת ראש האופוזיציה דאז בנימין נתניהו והתמנה לראש המטה שלו, אך פרש כעבור שנה ביחד עם שקד.
  • שימש כמנכ"ל מועצת יש"ע. ב־2010 הקים עם שקד את תנועת ישראל שלי.
  • ב־2012 נבחר לראשות הבית היהודי־מפד"ל, שעמה זכה בבחירות לכנסת ה־19 ב־12 מנדטים, ובבחירות שלאחריהן ב־8 מנדטים.
  • בהמשך הצטרף לבית היהודי ונבחר לעמוד בראשה. לקראת הבחירות לכנסת ה־21 הקים עם שקד את מפלגת הימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה.
  • בבחירות לכנסת ה־22 נבחר בשורות ימינה. בבחירות לכנסת ה־23 עמד בראש ימינה, שזכתה ב־6 מנדטים.
  • כיהן בממשלות ישראל בתפקידי שר הדתות, שר ירושלים והתפוצות, שר הכלכלה, שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, שר החינוך ושר הביטחון.
  • נשוי לגילת, אב לארבעה ילדים ומתגורר ברעננה.