בעוד מרבית מפלגות "גוש השינוי", מתכוננות להצבעה היום (ראשון) על הקמת הממשלה, במפלגת ישראל ביתנו הרוחות סוערות, כאשר במרכז הסערה עומד ח"כ אלי אבידר, אשר שוקל להתפצל מהסיעה ולפעול באופן עצמאי, כך שלא יהיה מחויב למשמעת הסיעתית. זאת, על רקע העובדה שלא הוצע לו תיק הנגב והגליל, ולאחר שסירב לכהן כשר במשרד האוצר. אם יחליט לפעול בדרך זו, אבידר עשוי להצביע בניגוד לעמדת ליברמן בכנסת, ולהחליש את כוחה של ישראל ביתנו בממשלה

אתמול פרסמנו כי חלוקת התפקידים בישראל ביתנו הסתיימה, וכי במסגרת זו הוחלט שחבר הכנסת חמד עמאר יכהן כשר במשרד האוצר. לדברי מקורביו של ליברמן, התפקיד הוצע תחילה לח"כ אבידר שסירב לכך, וביקש במקום זאת לקבל את תיק הנגב והגליל.

יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, יכהן כשר האוצר, ח"כ עודד פורר כשר החקלאות, הפריפריה ופיתוח הנגב והגליל. בראשות ועדת הכספים יעמוד ח"כ אלכס קושניר, בעוד שח"כ יוליה מלינובסקי תעמוד בראש ועדת הרפורמות. ח"כ יבגני סובה ימונה ליו"ר הסיעה ולסגן יו"ר הכנסת.

כזכור, במאי 2016 התרחש אירוע דומה במפלגה, כאשר חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה בעקבות החלטתו של ליברמן להביא למינויה של סופה לנדבר לשרה בממשלה במקומה. זאת, למרות שלוי-אבקסיס דורגה במקום גבוה יותר מלנדבר ברשימה לכנסת. במרץ 2017 אישרה ועדת הכנסת את בקשת סיעת ישראל ביתנו להכריז עליה כפורשת מהסיעה. לוי-אבקסיס המשיכה לכהן בכנסת והצביעה על פי צו מצפונה.