הישיבה המיוחדת של מליאת הכנסת במסגרתה תושבע הממשלה ה-36 של ישראל בראשותו של נפתלי בנט נפתחה היום (ראשון). ישיבת המליאה נפתחה עם נאומו של בנט ולאחר מכן עם נאומו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד, יאיר לפיד.

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, נאם במליאת הכנסת, ואמר בפתח דבריו כי הוא "מתכוון להמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי. הפכנו את ישראל למעצמה. בכל תפקידיי הציבוריים, כציר ישראל בוושינגטון, כשר החוץ, כראש הממשלה במשך למעלה מ-15 שנים, הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו".

נתניהו תקף את נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד, לאחר שזה אמר בנאומו כי הוא יתנגד להסכם הגרעין עם איראן: "זה לא סוד שארה"ב עשויה לחזור להסכם הגרעין המסוכן. שמעתי את נפתלי בנט, ואני מודאג שבעתיים, בנט תמיד עושה הפוך ממה שאומר. אין לו את המעמד הבינ"ל, היכולת, המעמד, אין לו ממשלה שתאפשר לו התנגדות אמיתית".

"אם המצביעים של בנט היו יודעים מה הוא סגר עם לפיד, הוא לא היה עובר את אחוז החסימה. בבחירות האחרונות, ספירת הקולות הייתה כשרה אבל קבלת הקולות נעשתה בהונאת המאה. בנט הוליך שולל את מצבעי הימין. הציבור לא ישכח את ההונאה הזאת. התקשורת תפרגן לנו ואת מי שסביבו. בנט וחבריו הם פייק ימין", אמר.

הוא יצא גם נגד הפרת הבטחתו של יו"ר ימינה לפני הבחירות: "לאורך כל מערכת הבחירות, בנט התחייב שלא יישב עם השמאל ועם רע"מ. הוא הבטיח שבשום תנאי לא ייתן את ידו לשבת עם לפיד".

עוד הוסיף לבקר את ראש הממשלה החליפי המיועד, יאיר לפיד: "ראש ממשלה חייב להיות מסוגל לומר לא לנשיא אמריקני בנושאים מסוכנים לישראל. מי יעשה זאת לפיד?".

נתניהו שיבח את הישגי הממשלה בראשותו במשך 12 שנים: "הפכנו את ישראל למעצמה, עשינו זאת לא מתוך חולשה, אלא מתוך עמידה איתנה. העוצמה המשולבת הזאת, הביאה לישראל הישגים אדירים, רק לאחרונה הבאנו מילוני חיסונים לישראל. יכולנו לעשות זאת כי יש לנו מעמד מיוחד, יצאנו ראשונים מהקורונה, הפכנו את ישראל לכלכלה חופשית, אחת מ-20 הכלכלות העשירות בעולם".

"צמצנו פערים, הורדנו את מדד אי השיוויון. מעל כל אלה, נאבקנו בנחישות נגד איראן גם כשנאצלנו לעמוד לבד. הנחישות שלנו השפיעה על מדינות ערביות רבות לראותנו כמגן אזורי. איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, כרתנו הסכמי שלום היסטוריים, שינינו את הדוקטרינה המסוכנת של שלום תמורת שלום מבלי לוותר על אף שעל", הוסיף.

הוא עקץ את שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, כשאמר שבממשלה החדשה "לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים".

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

נתניהו המשיך בסיכם כהונותו: "בניגוד גמור לתחזית הנלעגת של השמאל, הטיפוח השיטתי הביא לפריחה ולמדינות שמחפשות את קרבתנו. הבאנו ליחסים קרובים עם מדינות באפריקה ובדרום אמריקה. גם בתוך הארץ פנימה חוללנו שינויים אדירים, הסרנו רבים מחסמי הרגולציה שחסמו את הכלכלה. כולכם רואים את השינוי".

"ההישג הזה לא בא בקלות, היינו צריכים להדוף לחצים רבים, אם היינו עושים זאת הינו מביאים כלייה על מפעל ההתיישבות. הבאנו הכרה על ירושלים ועל רמת הגולן ושינוי ביחס ליישובים ביהודה ושומרון. טיפחנו יחסים מיוחדים על רוסיה ועם נשיא רוסיה, הבטחנו את חופש הפעולה בשמי רוסיה. הבאנו את זכריה באומל".

נתניהו הזכיר גם כי ממשלתו "חיברה את הפריפריה למרכז, ברכבות, בגשרים, במחלפים. אני רואה את הגאווה העצומה של התושבים נוכח הפיתוח האדיר. פעם קראנו להם, ישראל השנייה ואנחנו מבטלים את זה ואסור לחזור לזה. הורדנו את האבטלה, הקמנו טייסת כיבוי, עמדו מול גלי פופוליזם כשהוצאנו את הגז מהמים והפכנו למעצמה שמיצאת גז למדינות אחרות. שיקמנו אתרי מורשת, הנהגנו מדינות של שמים פתוחים".

נתניהו דיבר על תרומתו לחברה הערבית, באומרו כי "במשך 11 שנים, השקענו בה, בבריאות ובתשתיות כ-11 מיליארד ש"ח. עשינו זאת כדי לשלב את הערבים בחברה הישראלית".

"הפכנו את ישראל למעצמת סייבר, הקמנו מכשול בגבול סיני שבלם שיטפון של מסתתנים בלתי חוקים מאפריקה, דבר שהיה מחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הקמנו מכשול תת קרקעי בגבול עזה. בניגוד לשנים המדממות, הבנו את השניים הביטחוניות הטובות ביותר לישראל. אז, היה לנו אוטובוסים באוויר, מסעדות מתפוצצות היום יש לנו מסעדות מפוצצות, מבלים ללא חשש ומורא. כל זה לא קרה סתם, זה קרה כי הובלנו מדיניות ביטחונית אחרת ומשוכלת שגובה מחירים כבד מאויבינו", ציין.

ראש הממשלה היוצא המשיך להתייחס לאזלת היד של הממשלה החדשה מול האיום האיראני: "אשמח להתבדות ואני אומר לכם, מן הרגע שארה"ב תחזור להסכם הגרעין עם איראן, הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות ייעודיות למניעת התחמשות איראן. ממשלה שאינה מסוגלת לפעול בעוצמה מול הקהילה הבינלאומית, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. גם באיראן מבינים את זה".

"באיראן חוגגים כי מבינים שיש בישראל ממשלה חלשה. יש לי מסר להם ולעושי דברם, לאופוזציה בישראל יהיה קול חזק וברור, אנחנו נחזור בקרוב", הבהיר.

בנאומו בירך את ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שהודיע כי יצביע נגד ממשלת השינוי: "הוא היחיד מבין ח"כ של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו, אתם חברי ימין, אתם העריקים. שמעתי את בנט מתרץ את העריקה הזאת בכך שהיה צריך לעצור את הסחרור ללהליכה לבחירות נוספות, אך מדוע התנגדם לבחירות ישירות לרה"מ שהיו מביאות סוף לסחרור הפוליטי".

בסוף דבריו, חזר נתניהו על טענתו כי הוא ראש הממשלה המועדף על הציבור ותקף את חברי גוש השינוי: "כל הסקרים מראים שרוב הציבור רוצה אותי כרה"מ ולא אתכם. אתם כל כך מפחדים ממני, שאתם מוכנים לחוקק חוקים נוסח צפון קוריאה וסוריה. בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן. ממשלה שמדירה 53 מנדטים, זוהי אחדות של גניבת דעת, ממשלת רעננה-מרעאנה. בתמיכת איסלאם קיצוני".