רגעים מותחים עברו אמש על גוש השינוי במהלך ההצבעה על הקמת הממשלה, כאשר ח"כ סעיד אל חרומי מרע"מ בחר להימנע והביא לכך שהממשלה הוקמה ברוב דחוק של 60 מול 59. הבוקר (שני) הסביר יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, בראיון לכאן ב' את מניעיו של אלחרומי, והתחייב כי הדבר לא יפריע לתפקוד הממשלה.

"אנחנו מגיעים ארבעה לקואליציה. מבחינתנו זו קואליציה של ארבעה חברי כנסת. אנחנו צריכים להשלים כמה דברים בקשר לנגב, אל חרומי נמנע בהסכמה אתמול. גם לפיד וגם בנט ידעו את זה. רע"מ אמרה מלכתחילה שהיא לא מעוניינת בבחירות, ניהלנו משא ומתן שקוף והוגן ותרמנו את תרומתנו כדי שתקום ממשלה", פתח עבאס את דבריו.

"אל חרומי נמצא בקואליציה, נקודה. ההימנעות שלו הייתה בידיעה ובהסכמה, ואנחנו ממשיכים. לכן, אם הייתה סכנה שהממשלה לא תקום גם הוא היה מצביע בעד. זה הסיכום שהיה לנו. אנחנו חתמנו על הסכם קואליציוני שמסדיר את היחסים שלנו עם הממשלה. יש דברים שאנחנו מצפים להשלים אותם, וממשיכים הלאה", הוסיף.

כשנשאל האם תמיכת רע"מ מובטחת לכל אורך חייה של הממשלה הזו, או שתמיד תהיה על תנאי, השיב: "לא, אם היינו על תנאי לא היינו חותמים על הסכם קואליציוני. הסדרנו את היחסים עם הקואליציה, אנחנו חלק ממנה. כמובן שאם זה תלוי בנו לא יהיה אף משבר, אבל אנחנו מצפים מכל השותפים להתנהל בצורה חיובית ולענות על דרישות החברה הערבית. בהסכם טיפלנו אך ורק בבעיות העומק של החברה הערבית, אין שום תפקידים וסמכויות. התרכזנו במה שטוב לאזרחי המדינה בכלל ולאזרחים הערבים בפרט. אנחנו מצפים מכולם לכבד את זה ולקיים את ההסכם איתנו".