שיא עולמי חדש נשבר בשבוע שעבר על ידי אישה בשם יו ג'יאנשיה, שהוכתרה שבעלת "הריסים הארוכים ביותר בעולם". כבר בשנת 2016 ג'יאנשיה הייתה בעלת ריסים ארוכים במיוחד, שעמדו אז על כ-12.4 ס"מ בעין השמאלית שלה, אך עם השנים הריסים המשיכו לצמוח, כך שכיום השיא שלה עומד על כ-20.5 ס"מ. 

בראיון לאתר "שיאי גינס העולמי", ג'יאנשיה סיפרה כי היא הבינה לראשונה שהריסים שלה לא מפסיקים לצמוח כבר בשנת 2015. "אכן ביקרתי אנשי מקצוע ורופאים שונים כדי לנסות לברר מדוע הריסים שלי ארוכים בצורה משמעותית יותר משל אחרים, אך אף אחד לא ידע להסביר לי את התופעה", סיפרה בעלת הריסים הארוכות. 

שברה את השיא של עצמה (צילום: Guinness World Records)
שברה את השיא של עצמה (צילום: Guinness World Records)

לדבריה, היא ניסתה לברר גם אולי מדובר בסיבות מדעיות שונות או גנים, אך לא מצאה כל הסבר הגיוני. מכאן החלו להעלות השערות במוחה של ג'יאנשיה, שטוענת כי ייתכן ומדובר ב"התערבות אלוהית". בראיון היא סיפרה: "נזכרתי שביליתי לפני שנים מעל 480 ימים בהר, אז הבנתי שזו חייבת להיות מתנה שניתנה לי מהבודהה". 

בלי קשר לסיבה בגללה הריסים יוצאות הדופן של ג'יאנשיה ממשיכות לצמוח, היא סיפרה בראיון כי היא מאמינה שהן נותנות לה כוח. "בחיי היום יום שלי הריסים לא מביאות איתן שום קושי, רק שמחות. אני מאמינה שזה המאפיין הייחודי שלי ואני רוצה לחגוג אותן ולומר גם לאחרים בעלי מאפיינים ייחודים – תאהבו את עצמכם", אמרה השיאנית.