חברת התקשורת סלקום נכנסת לשוק החשמל ומקימה את סלקום אנרג'י באמצעות התאגיד משק אנרגיה, המאגד שמונה ארגונים כלכליים המייצגים 280 קיבוצים.

משק אנרגיה היא חברה ציבורית המוכרת לחברת החשמל כ־100 מגוואט חשמל בתעריף של 14.5 אגורות לקוט"ש. היא מפיקה חשמל בעיקר משדות סולריים, ורק לאחרונה פורסם כי בכוונתה להיכנס כשותפה לחברת דליה אנרגיה. במסגרת שיתוף הפעולה עם סלקום החברה תמכור את החשמל ללקוחות באמצעות חברת התקשורת, והשירות החדש יוצע בשלב זה אך ורק ללקוחות שבביתם הותקנו מונים חכמים. מדובר בכ־40 אלף לקוחות.

על פי הודעת היזמים, החשמל שיסופק באמצעות המיזם החדש יהיה זול ב־8% בהשוואה לתעריפי החשמל הקיימים. כמו כן, יוצעו ללקוחות מספר הטבות נוספות, כולל דרכים לחיסכון בחשמל והתקנה חינם של חבילה ביתית.

החל מהחודש הבא ניתן יהיה להירשם למיזם, אבל האספקה בפועל תיעשה רק במהלך חודש ספטמבר, לאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים.
עוד נמסר מהיזמים כי "שוק החשמל ייראה עד סוף העשור אחרת לחלוטין. ללקוח תהיה אפשרות לשלוט טוב יותר על ההוצאות".

מרבית החשמל ייוצר באמצעות אנרגיות מתחדשות ומרבית כלי הרכב יהיו חשמליים או היברידיים. ספקי החשמל יציעו פתרונות התייעלות אנרגטית והצעות ערך של חשמל, כולל ערכת חשמל בשווי של 500 שקל והנחות על התקנת מערכות ההטענה בבתים.

ממחקר שערכו שני הגופים עולה כי 70% מהצרכנים הביעו את נכונותם לעבור לספק אחר שאינו חברת החשמל. 81% מהלקוחות אמרו כי התמריץ העיקרי לבחירת הספק הוא הוזלה במחיר החשמל החודשי.

מנכ״ל סלקום אבי גבאי הבהיר כי ההשקעות במיזם החדש לא יבואו על חשבון ההשקעות המתקדמות בענף התקשורת: "סלקום, בשיתוף משק אנרגיה, יביאו את המהפכה בתחומי הסלולר והטלוויזיה גם לתחום החשמל", אמר גבאי והוסיף כי "תחום החשמל יעבור מהפכה בעשור הקרוב, וכמי שביצעה בהצלחה מהפכה בתחום התקשורת, סלקום תהיה כאן כדי להציע לציבור הצעה מיטבית וחיסכון בעלויות השירות".

מנכ"ל משק אנרגיה חן מלמד: "שיתוף הפעולה המוצלח בין משק אנרגיה, הפועלת בתחומי ייצור ומכירת חשמל ומוצרים משלימים, לבין סלקום יתרום להוזלה ולחיסכון בעלויות החשמל הן לציבור הפרטי והם ללקוחות מסחריים".