בין שלל הנושאים שעסקו בהם ראשי מדינות נאט"ו, שהתכנסו אתמול בבריסל, כיכבה גם הממשלה החדשה שקמה בישראל. גורמים בכירים במשלחת הטורקית, שליוותה את הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, שהשתתף בפסגה, אמרו כי כעת זה הזמן "לנסות לשקם את היחסים עם ישראל". 

גם בסביבתו של נשיא ארה"ב ניכרו ציפיות גדולות מהממשלה החדשה, כאשר מספר גורמים הוסיפו כי כעת ג'ו ביידן יוכל "להביע את תמיכתו בישראל ללא היסוס".

שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה־דריאן, ששלח איגרת ברכה לממשלה החדשה, אמר בשיחה עם "מעריב" כי הוא מקווה להגיע ארצה בהקדם, "על מנת לנסות לקדם יוזמה לחידוש המשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים על בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים".

בתוך כך, ראשי המדינות הביעו הקלה ממחויבותו של ביידן לקדם את התמודדות נאט"ו בעימותים מול רוסיה וסין, שהוגדרה "אתגר ביטחוני וכלכלי". גורמים המקורבים לנשיא ארה"ב, שצפוי להיפגש מחר לראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, הודיעו כי יחסי רוסיה והמערב הגיעו לשפל הגדול ביותר "מאז תום המלחמה הקרה". 

בנוגע לסוגיית הגרעין, המנהיגים שבו והצהירו כי "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני", והוסיפו כי החזרה להסכם צריכה להוביל לדיון על הטילים הבליסטיים "והחתרנות של טהרן באזור".