טראמפ איננו, אבל הפרובוקציות נמשכות: חברת הקונגרס הרפובליקנית, מרג'ורי טיילור גרין, ביקרה אמש במוזיאון השואה בוושינגטון והתנצלה על ההשוואה שעשתה בין הטלאי הצהוב לבין מדיניות עטיית המסכות, אולם לא חזרה בה מההשוואה בין הדמוקרטים לנאצים.

גרין, מהתומכות הנאמנות ביותר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שגם הביעה אהדה לאתר הקונספירציות Qanon, עוררה סערה בחודש שעבר כאשר השוותה את ההנחייה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, על חובת עטיית מסכות במליאה, ליהודים שנרצחו בשואה. היא גם הצהירה כי הלוגו של צוותי החיסונים דומה לטלאי הצהוב. הדברים עוררו גינויים גם מצד עמיתיה הרפובליקנים והדמוקרטים נערכים לנקוט נגדה בצעדים משמעתיים.

אמש, ביקרה גרין במוזיאון השואה בוושינגטון ולאחר מכן הודתה כי הדברים שאמרו היו טעות והיא מתנצלת עליהם. "השואה היא משהו שאין דבר שמשתווה לו", אמרה. "זה קרה, ויותר משישה מיליון יהודים נרצחו. יותר מכך, לא היה מדובר רק ביהודים - שחורים, נוצרים, כל הקבוצות. ילדים. אנשים שהנאצים האמינו שאינם טובים מספיק או מושלמים מספיק".

מרג'ורי טיילור גרין (צילום: רויטרס)
מרג'ורי טיילור גרין (צילום: רויטרס)

היא הוסיפה: "אין שום השוואה לשואה. והיו מילים שאמרתי שאני יודעת שהן פגעו ועל כך אני מתנצלת". "אחד הלקחים שלמדתי מאבא שלי היה שאם את עושה טעות, את אחראית עליה", אמרה.

גרין ציינה כי בצעירותה היא ביקרה במחנה אושוויץ ועל כן היא מכירה את סיפור השואה והיא החליטה להגיע למוזיאון השואה בתור מחווה. "זה לא משהו שאני לא מכירה", הסבירה. "אבל רציתי ללכת לשם כי זה חשוב להיזכר".

עם זאת, חברת הקונגרס מג'ורג'יה לא חזרה בה מהשוואה שעשתה בין המפלגה הדמוקרטית לבין המפלגה הנאצית, וזאת בגלל ששמה המלא היה מפלגת הפועלים הגרמנית הלאומית-סוציאליסטית. "סוציאליזם מסוכן מאד, וכך גם קומוניזם", אמרה אמש. "ובכל פעם שממשלה מקדמת את המדיניות למקום שבו יש יותר שליטה וחירויות נלקחות, זו סכנה לכולם. אני לעולם לא אפסיק לומר שעלינו להציל את אמריקה ולעצור את הסוציאליזם".