סאגת מינוי ראש המל"ל: מפלגת הליכוד תקפה היום (שלישי) באופן חריף את ימינה וטענה כי בכוונת מפלגת השלטון למנות לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי את ראש אמ"ן וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי לשעבר עמוס ידלין. בימינה, מנגד, הכחישו את הפרטים.

"הכוונה של בנט למנות את עמוס ידלין לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי היא עדות נוספת לדהירה שמאלה של הממשלה המסוכנת שלו, שרבים מחבריה תומכים בעקירת יהודים מבתיהם", כתבו בליכוד.

"לידלין הייתה תרומה חשובה לביטחון ישראל במסגרת שירותו הצבאי, אך השקפותיו המדיניות נטועות עמוק בשמאל. רק היום כתב ידלין שיש להאיץ עקירת מאחזים ביהודה ושומרון. הוא דוגל בהקמת מדינה פלסטינית בלב ארצנו, בעקירת יישובים ויהודים ובמסירת חבלי מולדת", הוסיפו.

במפלגה חזרו על המסר העיקרי אותו מקדם חבר הכנסת בנימין נתניהו, והבהירו כי "עוד לא עברו יומיים ובנט כבר צועד למדיניות השמאל המסוכנת של ויתורים, רפיסות ועקירות. זאת עוד סיבה לכך שנפעל יחד עם שותפינו לימין האמיתי כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת מוקדם ככל האפשר".

עמוס ידלין (צילום: יוסי אלוני)
עמוס ידלין (צילום: יוסי אלוני)

יש לציין שלא הועברה לידלין הצעה רשמית לכהן בתפקיד, אך ייתכן שבליכוד שיערו שהצעה כזו תועבר בהמשך וניסו לטרפד את המהלך.

ידלין הוא בנו של שר החינוך מטעם מפלגת המערך בממשלת רבין הראשונה, אהרון ידלין. הוא כיהן בעבר כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, היה טייס קרב בחיל האוויר, ובתפקידו האחרון בצבא כיהן כראש אגף המודיעין לשעבר של צה"ל. בשנת 2015 היה המועמד של מפלגת העבודה לתפקיד שר הביטחון.