לצד נושאי הדיון בפסגת נאט״ו בבריסל, תפס מקום נכבד בשיח בין המנהיגים והמשלחות גם שינוי השלטון בישראל. מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן אמר בשיחה עם שליח "מעריב" לפסגה כי הוא וראשי הממשל מצפים לעבוד עם הממשלה החדשה בישראל, גם אם בינתיים לא נקבעו פגישות או ביקורים.

בתשובה לשאלת "מעריב" אם יש כבר על הפרק יוזמות מדיניות, השיב בלינקן כי הצד האמריקאי מוכן. אולם, לדבריו, מדובר בממשלה חדשה ולכן יש לתת לה להתארגן ולפתוח בפעילותה הסדירה. "הם חדשים כמו שאנחנו היינו בינואר", אמר בלינקן, "כך שבינתיים אין פעילות מיידית או ביקורים על הפרק משני הצדדים".

עם זאת, בלינקן כבר שוחח טלפונית עם עמיתו יאיר לפיד והזמין אותו לבקר בוושינגטון. השיחה עם "מעריב" נערכה בשולי מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

השבעתם של לפיד ובנט (צילום: ערוץ כנסת)

לעומת בלינקן, שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן ממהר להציע להדק מחדש את המגעים הדיפלומטים עם ישראל שהתרופפו לאחרונה. לה דריאן אמר ל"מעריב" כי הוא מעוניין לבקר בהקדם האפשרי בישראל, בין השאר כדי לנסות לקדם את היוזמה לחידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים להשגת פתרון לסכסוך, המתבסס על עקרון שתי מדינות. לדבריו, הוא לא יכול היה לעשות זאת תחת הממשלה הקודמת, למרות שניסה.

אפילו גורמים במשלחת הטורקית לפסגה חזרו ואמרו כי הם מהרהרים אם אין זה הזמן המתאים לשקם את היחסים עם ישראל ולדבריהם ייתכן ששני הצדדים ינקטו צעדים לצורך זה.

ואילו נשיא פולין אנדז’י דודה אמר ל״מעריב״ כי ״12 שנה של בנימין נתניהו בראשות הממשלה זה באמת הרבה״. על ההידרדרות שחלה ביחסים בין שתי המדינות בגלל החוק להגנת הזיכרון הלאומי אמר דודה ש״ביחסי מדינות יש עליות ומורדות״, ושעכשיו הוא מצפה לעלייה.