עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למצב הביטחוני בדרום. כרמי טען כי ארגון חמאס מתכנן לחדור לשטח ישראל בפעולה תת קרקעית: "התוכניות שלהם היו להכנס עם מאות מחבלים בתת קרקע, להכנס למאות ישובים ולייצר מצבים של בני ערובה, זאת מלחמה ארוכת טווח. בצד השני אין שינוי מדיניות הרצון להשמיד את מדינת ישראל לא ישתנה, ולכן צריך להעמיק את ההרתעה".

לדבריו, ברצועת עזה "אין מדינה. פועלים שם מול ארגון טרור שמנהל אוכלוסייה אזרחית. אין שם ניהול של מערכת נורמלית או נורמטיבית, יש שם ארגון טרור של אנשים אכזריים, רוצחים. צריך להתנהל איתם בנחישות. אתה פגעת בהם, אתה הכאבת להם אבל שם יושב ארגון טרור, אותו לא מעניינת האוכלוסיה האזרחית. יצאנו למבצע הזה שאנחנו חזקים בקרקע וביצענו ניטרול מוחלט של המנהרות".

לסיום, כרמי טען כי ההנהגה הישראלית צריכה לשנות את אופי מחשבתה באשר לסכסוך עם חמאס: "צריך להחליף דיסקט, אי אפשר להגיד 'נעשה מערכה צבאית, נשיג הישגים מדיניים ונעשה שלום'. הם קוראים לזה 'הודנא'. בלתי אפשרי שמנהיג ישראלי ישתמש בביטוי הזה. הפירוש של המושג זה הפסקת אש לשם התחמשות והתארגנות עד לבחירת עיתוי נכון לתקיפת האויב. צריך להבין את הראש שלהם, צריך להיות חזק ונחוש מולם".