ביום ראשון האחרון הושבעה "ממשלת השינוי", בראשה עומד יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, שנבחר למלא את תפקיד ראש ממשלת ישראל בכנסת ה-36. אחרי הקמת הממשלה החדשה החלו דיונים רבים שעסקו בשאלה האם הזוג נתניהו יפנו את בלפור בזמן. תיעוד שהגיע אלינו מוכיח כי ההכנות לפינוי המעון הרשמי ככל הנראה בעיצומן. לפי שעה, בנט מתכנן להמשיך לגור בביתו הפרטי ברעננה, אך אין לדעת - אולי הפינוי יעודד אותו לעבור? 

את ההפגנות החליפו משאיות ההובלה (צילום: שילה הס)
את ההפגנות החליפו משאיות ההובלה (צילום: שילה הס)

אחרי שארגון קריים מיניסטר פנה אתמול (שלישי), באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, במטרה לזרז את פינוי משפחת נתניהו, הגיעה אל ידינו תמונה מרחוב בלפור בה נצפו משאיות חונות מחוץ למעון הרשמי. הארגון דרש מראש הממשלה לשעבר ומבני משפחתו לפנות את הנכס לא יאוחר מ-21.6, תאריך המהווה שבועיים מיום השבעת הממשלה החדשה. עוד דורשת התנועה כי לנתניהו יהיה איסור מוחלט לעשות שימוש במעון לצרכיו הפוליטיים. 

"בתרבות הדמוקרטית הבריטית, נהוג כי משאית חונה ליד מעונו של ראש הממשלה ברחוב דאונינג עשר בליל הבחירות, ובמידה וראש הממשלה הפסיד את הבחירות, הרי שבו ביום עליו לעזוב את המעון. מדינת ישראל לא אימצה את המודל הבריטי. אך עם זאת, ראוי כי הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה יגדיר כללים מפורשים", נטען במכתב מתנועת קריים מינסטר. אז אמנם לא באותו היום, אבל המשאיות מתחילות את דרכן אל רחוב בלפור ונראה שפינוי המעון יקרה מוקדם משחשבנו.