15 פעילים ופעילות מקומיים בקהילה הגאה בבאר שבע פרסו את דגל הגאווה הגדול ביותר במזרח התיכון. הפרויקט שנערך בתמיכת האגודה למען הלהט״ב, מציג את דגל גאווה ענק באורך 30 מטרים על פני תשעה מטרים, בכניסה לבאר שבע.

הדגל שנתפר בסטודיו של המעצב המקומי אסף פרן עשוי משישה גלילי בד, כאשר כל גליל בצבע אחר ויחד יוצרים את דגל הגאווה. הפרויקט נועד לבטא את כוחה של הקהילה הגאה בפריפריה וברחבי הארץ. 

יואב מאיר, יוזם הפרויקט אמר: "הקהילה הגאה בישראל היא קהילה חזקה, פעילה ועוצמתית. בשנים האחרונות, הערים בישראל קוראות לשוויון ורוצות להיות מרחב בטוח גם עבור הקהילה הגאה. לעיתים מצטיירת תמונה תקשורתית שהקהילה הגאה מרוכזת כולה בתל אביב והסביבה, אך לא כך הדבר – אנחנו כאן ובכל מקום".

"חשוב לי להעביר מסר לכל הצעירים והצעירות שחיים בפריפריה שידעו שהם לא לבד. הדגל מסמל עבורי את היכולת של גוונים שונים באוכלוסייה לחיות יחד בהרמוניה, אהבה וקבלה. כולנו בני אדם ולכולנו מגיע זכויות שוות, נמשיך להיאבק עד שגם המדינה תכיר בכך״, הוסיף.

הפעילים בבאר שבע (צילום: ניק סמירוב)
הפעילים בבאר שבע (צילום: ניק סמירוב)

יו״ר האגודה למען הלהט״ב נורית שיין מסרה: ״הקהילה הגאה נמצאת בכל הארץ. דגל הגאווה העצום הוא עדות לכוח והעוצמה שלנו בכל מקום. בשנה האחרונה אנחנו רואים ורואות מהפכה מקומית גאה ברחבי הארץ ואנחנו נמשיך לקדם מרחב בטוח ללהט״ב בעשרות רשויות מקומיות ולהבטיח שנוכל להיות מי שאנחנו בגאווה, איפה שאנחנו״. 

בתוך כך, מחר יערך מצעד הגאווה בבאר שבע של הבית הגאה בב״ש ובדרום ועיריית ב״ש. המצעד יתקיים בסימן "זה של כולנו" כדי לקיים שיתוף פעולה ואחדות בין כל מי שמאמין ומאמינה בשוויון זכויות.

המשתתפים יתכנסו בשעה 17:00 ברחבת יעלים בעיר ומשם ימשיך המצעד דרך רחוב המשחררים לרחבת העירייה עד לעצרת המרכזית, שם יתקיימו הופעות של אגם בוחבוט ועדן אלנה.

גיל אליאס יו״ר בית גאה בבאר שבע ובדרום: ״בשנה האחרונה הקהילה הגאה בעיר באר שבע הגיעה לכמה וכמה שיאים והדגל הוא סימן נוסף לכך שהקהילה בבאר שבע על המפה הארצית אם לא הבינלאומית. הבית הגאה מברך ומחזק את פרויקט הדגל ומזמין את כולם למצעד הגאווה בבאר שבע״.