לפני למעלה מ-340 שנה נעלמה ספינה ידועה לשמצה, בשם "לה גריפין", מה שהפך לאחת התעלומות העתיקות והידועות ביותר בארה"ב. הספינה, שנחשבה בידי רבים כ"גביע קדוש" עבור ציידי ספינות טרופות, הייתה רדופה שמועות על "קללת הנביא אירוקי", שכן היא נעלמה במצולות ועקבותיה נעלמו מאז שנת 1679. צפו בהסבר של מטעם האגודה ההיסטורית Harbor Springs Area: 

הבוקר (רביעי), פורסמה ידיעה שהפיצו החוקרים סטיב וקטי ליברט, הטוענים כי הם מצאו את הספינה, שהייתה הראשונה להפליג באגמים שמעבר למפלי הניאגרה. "המחקר הרחב שלנו ופענוח המסמכים ההיסטוריים הובילו אותנו בדיוק למקום המצאה של הספינה, שטרם התגלה בעידן הקולוניאליסטי", אמר סטיב. 

לדברי הזוג, ספינת "לה גריפין" היא בעלת התאמה מושלמת להריסות שנמצאו בשנת 2018 לי האי דלות שבאגם מישיגן. על פי הדיווחים, קיימות תיאוריות רבות שעוסקות בשאלה מה עלה בגורל הספינה, שכן חלק טוענים שהיא נחטפה בידי אינדיאנים ואילו אחרים מאמינים שהקברניט ואנשיו יצאו במרד והטביעו את הספינה. 

הריסות הספינה שנמצאה באגם מישיגן (צילום: Getty images)
הריסות הספינה שנמצאה באגם מישיגן (צילום: Getty images)

על פי ההריסות שנמצאו, ספינת "לה גריפין" אבדה בסערה, שכן אין כל אינדיקציה לפגיעה של אש בשרידי העץ. בנוסף לכך, המרחק בין קשת החרטום לבין החלקים העיקריים של הספינה מרמז על כך שהיא גם לא הוטבעה בידי גורם חיצוני, למשל אינדיאנים. לדבריו של סטיב, תיאור הספינה, החרטום ושאריות פרוות, שהיו הסחורה, הם הוכחה חותכת לכך שמדובר באותה בספינה.

כמו כן, הזוג ליברט החלו לחקור את היעלמותה של הספינה אחרי שלמדו על הספינה בשיעורי היסטוריה וקראו את הספר בנושא "לה גריפין ואיי הורון - 1679". בעקבות קריאת הספר השניים החליטו להפוך את המחקר לפרויקט חייהם, כאשר לדבריהם מדובר ב"הגשמת חלום". "ההתעניינות שלי החלה כשהמורה שלי נגעה בכתפי יום אחד ואמרה: 'אולי יום אחד מישהו מהכיתה ימצא את הספינה. 51 שנה אחר כך אני עדיין סקרן", אמר סטיב.