"יש חלקים בריאים בליכוד שיוכלו להצטרף אלינו לקואליציה": יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר בכנסת ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה) התייחס לאפשרות שחברי כנסת מהאופוזיציה וממפלגת הליכוד יצטרפו לקואליצייה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5 היום (רביעי).

צעדת הדגלים שהתרחשה אמש, היוותה את המבחן הביטחוני הראשון של ממשלת השינוי. "אין ספק שהממשלה הזאת מאותגרת", אמר האוזר. "יש המון במה לטפל שהממשלה הקודמת לא טיפלה. מה שראינו אתמול עם החמאס זה מחדל מתמשך. שמחתי לראות שיש תגובה על הפרחת הבלונים. ישראל צריכה לשנות את האסטרטגיה של הממשלה הקודמת. במבצע האחרון הממשלה לא העמידה מול הקהילה הבינלאומית את הדרישה של פירוז עזה. את המצב הבלתי הגיוני הזה שקיים במקום אחד על פני כדור הארץ שאוכלוסיה אזרחית חייה תחת איום של ירי רקטי - על זה צריך לדבר. אסור לשקם את עזה בלי לפרז אותה". 

"אחרי צוק איתן היו צריכים להחליט שעזה לא תשוקם", הוסיף בנושא הביטחוני. "המחדל הכי גדול הוא ההסברה הישראלית. העולם לא מבין מה עושים בעזה, אם לא מציבים בראש וראשונה שהילדים בישראל גדלים תחת איום רקטי. אין שום מדינה אחרת שחייה ככה. כל הדיון חייב להישען בראש וראשונה על הסרת איום הרקטי. זו לא שאלה קואלציונית".

"מאוד אשמח אם הקואלציה תורחב", המשיך האוזר. "מה שהיה בשנתיים האחרונות הוא אסטרטגיה מכוונת. ראש הממשלה הכניס את המדינה להקפאה. ישארל נכנסה למשבר פוליטי ששיתק אותה למשך שנתיים. אנחנו השבוע שנינו את השיתוק הזה, וביססנו קואליציה, אומנם קטנה, ויש הרבה מאוד תחומים שלא נעשה בהם דבר, אבל הממשלה תשרת את הציבור כולו מתוך הבנה שישראל לא יכולה להרשות לעצמה את המשך הקיפאון שהוא נגזרת מהמשבר הפוליטי".

"אני מקווה שהרוב הקואליציוני יתרחב", אמר האוזר. "אין סיבה שלא יצטרפו. זאת ממשלת אחדות שמחברת ומאחה את הקרעים, ואני חושב שיש גורמים באופוזיציה, כולל בליכוד, שאין סיבה בעולם שלא יצטרפו. זאת לא ממשלה שנוגדת את עקרונות היסו. אני חושב שיש חלקים בריאים בליכוד, ואנשים שמבינים בליכוד שלהיות באופוזציה זאת לא גזרה משמיים. יש לנו חובה מוסרית לילדנו להתחיל מסע פיוס בחברה, להציב סולידריות ולבסס ממשלה יציבה".