לאחר שהליכוד ניסה להביך היום (רביעי) את הממשלה המכהנת בהתנגדות לחוק איסור איחוד משפחות, כעת שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לדברים בחשבון הטוויטר שלה.

"בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים. אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל "אין אופוזיציה ואין קואליציה,בעניין הזה כולנו בחזית אחת", כתבה. 

ח"כ מיקי זוהר, צייץ בתגובה לביקורת שמתחה שקד: "הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו".

מוקדם יותר היום, נגרמה מבוכה לקואליציה כשיו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ עידית סילמן (ימינה), נאלצה להוריד מסדר יומה של הוועדה החלטה הנוגעת להארכת תוקף החוק השולל מתן אזרחות ישראלית או תושבות בישראל לפלסטינים, תושבי יהודה והשומרון או רצועת עזה, שהם בני זוג של אזרחים ישראלים.

מדובר בתיקון לחוק המאורך פעם בשנה, שעומד לפוג בעוד מספר שבועות. כמו כן, בהעדרה של ועדת פנים עמדה הוועדה להעביר לוועדת החוץ והביטחון את הדיון בהארכת החוק.

לצד זאת, למרות שבקואליציה בנו על תמיכת הליכוד בשל התנגדות רע"מ, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הודיע כי הליכוד וסיעות האופוזיציה לא יתמכו בחוק וכך נאלצה יושבת ראש הוועדה למשוך את הנושא מסדר היום. כעת חברי הקואליציה ייאלצו לחפש פתרון משפטי שיאפשר להעביר את החוק ישירות לוועדת החוקה מבלי צורך להצביע על כך בוועדה המסדרת.

בליכוד חגגו ואמרו כי "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים - דבר שיחסל את המדינה היהודית. זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה".

ח"כ זוהר צייץ בטוויטר: "הלכה למעשה, הם פשוט לא מסוגלים לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נסכים לסייע להם אם הם יסכימו לקדם לנו את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו״ש".

בתוך כך, גורם בקואליציה מתח ביקורת על הליכוד ואמר כי "הם מוכנים לנסות ולטרפד חקיקה שהם הובילו כל השנים רק כדי להביך אותנו".

שר התקשורת, יועז הנדל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "איסור איחוד משפחות פלסטיניות עלול לפקוע בשל התנגדות המפלגות הערביות, הליכוד, החרדים והציונות הדתית. עד היום הצבעה מסורתית של כלל המפלגות הציוניות. שת״פ מופלא. מתברר שהציונות לא חשובה. מחר יסבירו שהצביעו בעבר בליכוד בעד ההתנתקות ושחרור מחבלים כי היריבים היו נגד".

בנוסף, ח"כ קטי שטרית פנתה ליועצת המשפטית של ועדת הכנסת בבקשה לרענן את כללי ההתנהגות וההתנהלות במהלך דיוני הוועדה. זאת לאחר שלטענתה נפסלה זכות הדיבור של מספר חברי כנסת מהאופוזיציה במהלך דיון.