התפתחות משמעותית בפרשת הלינץ' בו מצא את מותו תושב לוד, יגאל יהושע, נרשמה בימים האחרונים במסגרת החקירה המתנהלת במשותף על ידי חוקרי מרחב שפלה במשטרה והשב"כ. על יתר פרטי הפרשה חל איסור פרסום גורף, ומשכך לא ניתן להרחיב בפרטים.

על פי ההערכה, במשטרה ובשב"כ יבקשו לקראת ראשית השבוע הבא להסיר את הצו לפחות באופן חלקי על מנת שיהיה ניתן לחשוף לפחות חלק מהפרטים.

במהלך החודש שעבר, בעת המהומות האלימות בלוד, הותקף יהושע בן ה-56 על ידי תושבים ערבים. זמן לא רב קודם לכן, נהרג תושב העיר מוסא חסונה בן ה-25, באירוע ירי שהתרחש במהלך הפרות סדר. יממה לאחר שנורה, התקיימה הלווייתו בעיר, וזמן קצר לאחר מכן יצאו צעירים ערביים לחפש קורבן בשכונת גני אביב, מה שהוביל לאירוע הקשה.

במהלך אירוע הלינץ' הוטחה לבנה בראשו של יהושע, מה שגרם לנזק מוחי. הוא הובל לבית החולים במצב אנוש ובהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. איבריו ניתרמו לחמישה אנשים שונים. ההשתלות בוצעו בבתי החולים שיבא, בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם.

אלמנתו אירה יהושע, סיפרה לאחר ההלוויה כי יגאל חי חיים של דו-קיום בעיר. "הוא לא אהב סיסמאות גדולות", היא אמרה, "יגאל היה בן אדם שעבד בתוך העיר, בתוך השכונה, כולם הכירו אותו כיגאל החשמלאי. הוא עשה תיקונים בבתים של אנשים ולא התעניין אף פעם מי זה, יהודי או ערבי. הוא עזר למלא אנשים, היו לו חברים מכל צד ומכל דת. היינו מודאגים מהאירועים בלוד, אבל לא חשבנו שזה יגיע לכאלה ממדים. פעם היו פה בעיות כשערבים חסמו כבישים ולא נתנו לאנשים לעבור והיו פקקי ענק, אבל לא חשבנו שיפגעו באנשים".