איש הדת, אימאם המסגד בלוד, יוסף מחמד אלבאז, נעצר לפנות בוקר (חמישי) על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורות ובין לאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, והובל לחקירה במשרדי היחידה בלוד, בחשד להסתה וקריאה לפגיעה בשוטרים.

לפני כיומיים, פרסם החשוד בן ה-63 פוסט בעמוד הפייסבוק עם הפניה לסרטון הקורא לכאורה לפגוע בשוטרים. בפוסט נכתב: "הדלת הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק..". ביחידה החוקרת ייחסו לחשוד עבירות של חשד להסתה ואלימות, טרור ואיומים. חקירתו אופשרה על ידי פרקליטות המדינה, ובכוונת הצוות החוקר להביאו במהלך היום בפני בית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.  

בתגובה למעצרו, חבר הכנסת איתמר בן גביר בירך על כך ואמר: "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי. השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים. אמשיך להאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באיצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת".

ארגון 'עד כאן', שחשף את הסרטון שהעלה איש הדת וכן עקב אחרי פעילותו המסיתה במסגד אל עומרי, מסר: "אנו מברכים את משטרת ישראל על פעילותם המהירה, שתוך פתוח מ-24 שעות הביאה למעצרו של השיח המסית".