תביעת ענק על סך של 17.7 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד שני בתי חולים, בילינסון ומאיר, ושני רופאים גינקולוגיים פרטיים - בטענה לטיפול רשלני לכאורה באישה במהלך הריונה.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד ענת גינזבורג, נטען שהילד נולד עם פגיעה מוחית קשה, כתוצאה מאי־הפניית האם לבדיקת סקירת מערכות שלישית. לטענת האם, שהייתה בעת הלידה בת 28 וזה היה הריונה הראשון, היא הבהירה לרופאים כבר בראשית ההריון כי היא חוששת ממומים בעובר, נוכח היסטוריה משפחתית בעייתית. עוד נטען כי היא וחזרה והדגישה בפני הרופאים שטיפלו בה כי היא מוכנה לבצע את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההריון, לרבות באופן פרטי, "על מנת לקבל את המעקב והטיפול הרפואי בסטנדרט הגבוה ביותר, על מנת שתביא לעולם ילד בריא".

האישה עברה בדיקות שכללו סקירת מערכות מוקדמת ראשונה אצל רופא פרטי ושילמה על כך מכיסה. בהמשך, בשבוע 22 להריונה, עברה
סקירת מערכות שנייה אצל רופא פרטי אחר, על מנת ש"עוד זוג עיניים" יבדוק את תקינות ההריון ויוודא את בריאותו של העובר. במקביל לביקוריה ולבדיקות היא עברה ייעוץ גנטי בבית החולים בילינסון, וכמו כן הגיעה רבות לחדר המיון בבית החולים מאיר.

עו''ד ענת גינזבורג (צילום: תומר שלום)
עו''ד ענת גינזבורג (צילום: תומר שלום)

כמו כן נטען כי בשבוע ה-40 להריון היא ילדה בן, ולאחר זמן קצר התברר כי הוא סובל ממום מוחי מולד ומורכב. הילד, שסובל בין היתר מפרכוסים קשים ועיכוב התפתחותי, עבר ניתוח מוח ובעקבות מצבו הקשה אושפז לזמן ממושך בבית לוינשטיין.

בחוות דעת של מומחה לגינקולוגיה, מיילדות ופריון שצורפה לתביעה, נטען כי בתי החולים והרופאים "התרשלו בטיפולם בתובעת במהלך
הריונה ובייעוץ שסיפקו לה".

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה. נלמד את הפרטים ונגיב במסגרת בית המשפט".

מבית החולים מאיר נמסר בתגובה כי "כל נושא האבחון והחיווי לא התרחש בבית החולים".