שר הביטחון, בני גנץ, פנה היום (חמישי) ללשכת יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול למען הארכת חוק איסור איחוד משפחות. בנוסף, הנחה גנץ את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים, בכדי לוודא שישנו רוב לחוק.

גנץ אמר כי "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי, וכי יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי״. עוד ציין: "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל, מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק״. 

בליכוד צייצו בתגובה: "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע״מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מייד".

מוקדם יותר היום אמר ח"כ מוסי רז (מרצ) אצל בן כספית וינון מגל ב-103FM: "החוק הזה מיותר, אכזר, פוגע באנשים בצורה מאוד אישית ולכן אני חושב שלא צריך לחדש אותו, הוא בעצם קובע לאזרחי ישראל במי אסור להם להתאהב, בשם איזשהו חשש שאולי יקרה משהו".

גם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התייחס לדברים בגל"צ: "אנחנו עובדים כדי לספק פתרון הולם לחוק האזרחות, ולמצוא פשרה שתספק את כולם. לא צריכים אף קול מהאופוזיציה כדי לפתור את הבעיה הזו". 

גורם בליכוד אמר היום כי "בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראשות ועדת הפנים שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת. מה הוא רוצה מאיתנו - שיפטר את עבאס ויעביר את החוק".