אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (בין חמישי לשישי) בקיבוץ כפר עזה מירי שאינו רקטי, כך הודיע צה"ל. מוקדם יותר, מסר הצבא כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים של החמאס בערים עזה וחאן יונס שברצועה. זאת, בתגובה ל"המשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל", כלשונם. 

עוד נמסר כי הרמטכ"ל, אביב כוכבי, קיים מוקדם יותר הערכת מצב ובה "הנחה על הגברת המוכנות והערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה". 

מתחם צבאי של החמאס שנתקף ע''י מטוסי קרב  (צילום: דובר צה''ל)
מתחם צבאי של החמאס שנתקף ע''י מטוסי קרב (צילום: דובר צה''ל)

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בתגובה להפצצות כי מדובר ב"הפגנת כוח של הממשלה החדשה", והוסיף כי "ההתנגדות תהיה על המשמר להגנת עמנו".

בנוסף, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי החמאס הצליח להפיל כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל ברצועת עזה. קודם להודעת הצבא, התקשורת הפלסטינית דיווחה על תקיפת יעדים של צה"ל ברצועת עזה. לפי הפרסומים, נשמעו פיצוצים ללא הפסקה מצפון עד דרום.

עוד דווח בתקשורת הפלסטינית כי מדובר בתקיפה רחבה מהרגיל. 10 מטרות וארבעה יעדים הותקפו, בהם מחנה אימונים בבית לאהיה ובורות שיגור של רקטות. כמו כן דווח על תקיפת בניין המנהל האזרחי של חמאס, אף על פי שבהודעת דובר צה"ל בניין זה לא אוזכר.

כאמור, שיגור בלוני התבערה מהרצועה נמשך זה היום השלישי. שמונה שריפות פרצו היום ברחבי העוטף כתוצאה מבלונים. לוחמי האש פעלו בסיוע כוחות קק"ל, רט"ג, גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים לכיבוי השריפות, אשר ארבע מהן פרצו בתחום מועצה אזורית אשכול ואחת פרצה בשדה בתחום מועצה אזורית שער הנגב. 

מתחם צבאי של החמאס שנתקף ע''י מטוסי קרב  (צילום: דובר צה''ל)
מתחם צבאי של החמאס שנתקף ע''י מטוסי קרב (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, לפני יומיים תקף צה"ל ברצועה בתגובה לשיגור בלוני התבערה לעבר ישראל, לראשונה בעידן ראש הממשלה נפתלי בנט. בין היתר, הותקפו מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה.