75% מההורים תומכים בדחיית החופש הגדול - מהחודשים יולי־אוגוסט לאוגוסט־ספטמבר, כך עולה מסקר שערכה חברת דיירקט פולס.

הסיבה היא רצונם להביא למצב שבו ימי החופש הגדול יהיו חופפים לימי חגי תשרי - מה שעשוי להקל על הורים הנאלצים למצוא סידור לילדיהם כדי לצלוח את ימי החופש הרבים בזמן שהם צריכים להמשיך לעבוד.

השנה ההורים מודאגים במיוחד, משום שהחופש הגדול יסתיים בסוף אוגוסט, ולאחר חמישה ימי לימודים בלבד - מתחילה חופשת החגים.

לדברי נורית גלאון, אם לשני תלמידים בבית ספר יסודי: "יש בישראל יותר מדי ימי חופש. אני מבינה שיהיה קשה מאוד לצמצם את ימי החופשה בגלל המורים, אבל לפחות כדאי לאחד אותם בצורה מרוכזת".

גלעד פורמן, אב לשני תלמידים בבית ספר יסודי, מוסיף: "בדרך כלל אנחנו מביאים את הילדים אל הסבא והסבתא שלהם, אבל כשהחופש מתפרס על תקופה כל כך גדולה, זה לא נוח, כי הם לא גרים בעיר שלנו. אם החופשות היו יותר רציפות, הילדים היו יכולים להיות אצלם יותר זמן".

עוד עלה מהסקר כי לצד הסרבול והעומס שחווים ההורים בשל ימי החופשה הרבים, עלות המסגרות החלופיות מהווה עול לא מבוטל. לפי הסקר, ההוצאה השנתית הממוצעת על מסגרות ופתרונות חלופיים לילדים בחופש הגדול גבוהה מ־7,000 שקל למשפחה.

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, שמוביל מול הממשלה את המהלך לשינוי מועד החופש הגדול כך שיחפוף את לוח החגים, אמר: "הקורונה לימדה אותנו שניתן להתנהל אחרת וחכם יותר אם רוצים שהמשק ייצא במהירות מהמשבר הכלכלי שאליו הוא נקלע ויעבור לצמיחה ולתחרות מול העולם. עלינו להתנהל ביעילות ולשנות את לוח החופשות של הילדים כך שיותאם ללוח החגים".

מהסקר עולה עוד כי ימי החופשה הרבים פוגעים גם בתפוקת העבודה של ההורים ובקידום שלהם. 75% מההורים ציינו כי הפער בין מספר ימי חופשות הילדים בגנים ובבתי הספר למספר ימי החופשה שהם זכאים להם במקום עבודתם משפיע לרעה על תפקודם בעבודה. 41% דיווחו כי תפוקתם בעבודה יורדת.

במצב הנוכחי, בקרב 44% מהמשפחות נאלץ אחד ההורים להיעדר מעבודתו בימי החופשה הרבים של הילדים. ב־37% מהמשפחות משלמים על מסגרות פרטיות נוספות, ו־35% מהמשפחות נעזרות בקרובי משפחה.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 582 הורים לילדים בני 3 עד 11.