אמש בירושלים התקיים אירוע נדיר שחשף במעט את המהפכה אדירה העוברת על הציבור החרדי - מאות צעירים, השתתפו באירוע הצדעה של השירות האזרחי שנערך עבורם, מתנדבי השירות. זהו שיאו של תהליך עדין, רגיש ובעיקר מוצלח, במסגרתו מתגייסים מאות צעירים חרדים לשירות האזרחי במגוון עצום של מסלולים וגופים: ארגוני חירום ועמותות חברתיות, מוסדות חינוך ומשרדים ממשלתים, צה"ל, משטרה, שב"כ ועוד.

מדובר בבשורה כפולה לאור העובדה כי השירות האזרחי כיום מעניק למשרתים החרדים גם הכשרה מקצועית במסגרת התפקיד אותו הם ממלאים, כך שעל הדרך מהווה השירות מעין "גשר זהב" של הצעירים החרדים לעולם התעסוקה.

בני השירות קונים בתקופת השירות ניסיון והתמחות בקשת רחבה של תחומים, ומוסיפים עליה השתלמות/לימודים אותם מספק השירות האזרחי.  אחוזי ההשמה בקרב בוגרי השירות קרובים למאה אחוזים, וע"פ נתונים רשמיים ההשתכרות שלהם גבוהה פי 4 לפחות מבני גילם במגזר שלא עשו שירות. 

"מסלולי השירות האזרחי כיום מהווים פתרון ל-2 תפוחי אדמה לוהטים מבחינת המדינה: סוגיית השיווין בנטל וסוגיית ההשתלבות בשוק התעסוקה", אומרים בשירות ומקווים כי הממשלה החדשה שנבחרה, שאמורה להתמודד עם זה כבר בחודשים הקרובים, תאמץ פתרונות ודרכי פעולה ברוח זו.