במהלך הדיון שקיים אתמול בג"ץ בעתירה שהגישו בני משפחת המחבל, שרצח את יהודה גואטה בפיגוע הירי בצומת תפוח, נגד הריסת ביתם, חשפה נציגת המדינה כי ישנן אינדיקציות וראיות מנהליות בידי כוחות הביטחון, לפיהן חלק מבני משפחה הגרעינית של המחבל ידעו על כוונותיו בטרם יצא לבצע את הפיגוע הקשה.  

כזכור, ב-2 במאי, ביצע המחבל פיגוע ירי בצומת תפוח, בו נהרג גואטה ובנוסף לו נפצעו שני אזרחים ישראלים. המחבל- מונתצר שלבי, בן 44, תושב הכפר תורמוסעיא, נמלט מן הזירה מיד לאחר הירי, אולם נלכד על ידי המשטרה כעבור שעה, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לכוחות השב"כ.

לדיון הגיעו נציגים ממשפחת גואטה יחד עם עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה, וזאת על מנת לדרוש את הריסת בית המחבל. "אנו נביא את זעקת הקורבנות אל אולם הדיונים ונדרוש שבג"ץ יידחה בשאט נפש את עתירת המחבלים." אמר עו"ד בלייכר. 

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר מלווה משפחות שכולות, הוסיף: "המציאות העקומה בה מדיניותה הביטחונית של ישראל נעמדת דום עד פסיקת שופטי בג"ץ בנושא, לא מתקבלת על הדעת ופוגעת בצורה ישירה בהרתעה הישראלית נגד הטרור". עוד אמר פלג: "משלת ישראל חייבת להפסיק את האבסורד ולהורות בפעם הבאה לכוחות הביטחון להרוס את בתי המחבלים עוד טרם תוגש עתירה בנושא."