פרשת "התיק השקוף": הוריו של קצין המודיעין אשר הואשם בעבירות ביטחוניות ומת בכלא אמרו הבוקר (שישי), באזכרה לצין שלושים למותו, כי בנם "מצא את עצמו נדרס ללא רחמים על ידי מערכת צבאית". לצד זאת, קצינים בכירים בחיל המודיעין נכחו באזכרה, בהם מפקד היחידה בה שירת הקצין המנוח.  

בהספד שנשאו במהלך הטקס הביעו ההורים את כעסם על צה"ל והתנהלותו בפרשיית העבירות הביטחוניות בהן הואשם בנם: "הצבא קיבל לידיו חייל בריא שהתמסר ליחידה, משעות השחר עד מאוחר בלילה, הרבה פעמים עם תוצאות מדהימות, וכשמסיבה לא מובנת ביצע מעשים לא מוסברים, הוחלט שרק מאסר ארוך יפתור לצבא בעיה כלשהי, או שישבור אותו או גם וגם".

עוד הוסיפו כי הם כועסים על "מידע שהולך ומצטבר לפיו קיבל בכלא תרופות שונות, חלקן מסוכנות. בניגוד למה שלפעמים הצטייר בתקשורת, התרופות היחידות שקיבל לפני הכלא היו עבור הפרעת קשב וריכוז וכדורי שינה".

בתוך כך, התייחסו הוריו לכך שבנם אושפז ללא ידיעתם בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר אירוע רפואי שעבר בתא המעצר, כחודשיים לפני מותו, כפי שנחשף ב"מעריב": "כעס על כך שלא ידענו לפני מותך שעברת שני אירועי בריאות בבתי הכלא הצבאיים, והמשכנו לישון בשקט".

בהמשך דבריהם התייחסו ההורים לאכזבתם "מהניתוק ממנו לפני מותו ועל המשך ההתנערות ממנו כאיש צבא גם לאחר מותו – ולראיה אנחנו כאן ולא בבית עלמין צבאי מבחינתנו, הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר".

"כעת מידי פעם רוצחים גם את שמו הטוב בכל מיני הדלפות מגמתיות כאשר דבר לא הוכח במשפט, שמעולם לא נתקלנו כשהוא מנסה להזיק למישהו או למשהו, כבר לא כאן על מנת לתת הסברים אמינים, ואולי מפתיעים, למה שעשה ולעקבות שהשאיר ברשלנות לגמרי לא אופיינית", אמרו.