לצד קולות רועמים ולא מעט ביקורת, השבוע יצאה לדרך ממשלת בנט-לפיד. למחרת ההשבעה נפגשו בנט ונתניהו לפגישת חפיפה קצרה, ללא טקס חילפים רשמי. השר לשעבר חיים רמון, ביקר זאת בחריפות הבוקר (שישי) בריאיון לתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM ואמר: "החפיפה הקצרה עלולה לפגוע בביטחון המדינה". 

עוד הוסיף רמון כי הוא מצפה מנתניהו שיכבד את בנט כראש הממשלה הנוכחי של מדינת ישראל: "אני מחכה לרגע שנתניהו יכבד את בנט מספסלי האופוזיציה וימתח עליו ביקורת כראש הממשלה". 

בהמשך, התייחס רמון בהרחבה לפגישת החפיפה שהתקיימה יום למחרת השבעת הממשלה, בין בנימין נתניהו ונפתלי בנט, וארכה כחצי שעה בלבד: "אני חושב שנתניהו טעה באופן קיצוני כשהפך את החפיפה למשהו חפיף. הוא נהג בחוסר אחריות ובחוסר דמוקרטיות, ובכך הוא יפגע בביטחון המדינה". 

רמון אמר כי יש דברים שרק ראש הממשלה מכיר מכל ההיבטים וצריך למסור אותם לנכנס אחריו לתפקיד דבר שלא יכול להתבמע בצורה טובה בחצי שעה: "חפיפה של חצי שעה מסדרת מסר שאומר שראש הממשלה הנכנס הוא לא לגיטימי מבחינתו. בעצם, ביבי עושה היום לבנט בדיוק מה שההפגנות מול בלפור עשו לו: הפכו אותו ללא לגיטימי". 

חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)
חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)

עוד הוסיף רמון: "במקום שהוא יראה התנהלות ממלכתית אחרת, במקום שהוא יבוא ויגיד שהוא לא ינהג באופוזיציה כפי שנהגו נגדו בעבר, הוא עשה דבר עם השלכות ביטחוניות חמורות מאוד. לא מתנהגים ככה בדמוקרטיה". 

השר לשעבר התייחס גם לאירוע בלוני התבערה והנפץ שהופרחו מעל שמי עוטף עזה בימים האחרונים ותגובת צה"ל אליהם, המהווים אתגר לממשלה החדשה: "בנט אמר שדין בלון כדין רקטה. 40 בלונים נפלו ואנחנו לא הגבנו. אני יכול להבין אותו כי זה השבוע הראשון שלו בתפקיד, אבל המבחן הגדול שלו יהיה עם הכסף הקטארי". 

רמון אמר כי "אם בנט יאפשר שהכסף יגיע לחמאס כל עוד השבויים נמצאים בידיהם, זה יהיה כישלון גדול. צריך להציע עזרה הומניטרית בתמורת עזרה הומניטרית. זה הכל".  

לבסוף התייחס רמון לפולמוס שנוצר בין הקואליציה והאופוזיציה סביב הארכת החוק למניעת איחוד משפחות מהרשות הפלסטינית וישראל: "לקואליציה יש שותף שמוכן לפגוע בביטחון המדינה ושמו מנסור עבאס. בנט, גנץ, שקד: כולם יושבים עם שותף שמוכן לסכן את מדינת ישראל כמדינה יהודית. לא האופוזיציה היא זו שאומרת את זה, אלא הקואליציה עצמה אומרת זאת על השותף המרכזי שלה".