המפלגות החברות בקואליציה השלטת בגרמניה הסכימו להוציא מחוץ לחוק את דגלי חמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין, וזאת בעקבות ההפגנות נגד ישראל והתקריות האנטישמיות במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש שעבר.

על פי הדיווח במהדורת יום ראשון של היומון די וולט, בעקבות האירועים בחודש שעבר, פנתה שרת המשפטים, כריסטין למברכט, לשר הפנים, הורסט זיהופר, והציעה לקדם מהלך שיאפשר להפעיל את הסעיף בחוק הפלילי שאוסר על הפצת תעמולה גם לארגונים שנמצאים ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, כולל חמאס והחזית העממית.

"נראה לי שהכרחי לקדם את הליכי האיסור במהירות האפשרית, במיוחד מאחר שצריך להעניש באמצעים משפטיים על השימוש הבעייתי בסמלים מצד הארגונים האלה", כתבה למברכט.

במפלגה הסוציאל-דמוקרטית שגם חברה בקואליציה הרחבה הביעו חשש מפני ההשלכות החוקתיות של הצעדים המוצעים. "הפתרון הרצוי בחוק הפלילי מעלה מספר שאלות משפטיות", נמסר ממשרד המשפטים בשבוע שעבר בעקבות ההתייעצויות בקואליציה.

אולם מהדיווח היום עולה כי כל הסיעות הסכימו לקדם את המהלך ולאסור על הצגת הדגלים של חמאס והחזית העממית. "אנחנו לא רוצים שינופפו בדגלים של ארגוני טרור על אדמת גרמניה", אמר סגן הדובר של הסיעה של האיחוד הנוצרי-דמוקרטי והאיחוד הנוצרי-חברתי, תורסטן פריי. "אני מרוצה מכך שהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית הצטרפה ליוזמה שלנו. בכך, אנחנו שולחים מסר ברור לאזרחים היהודים שלנו".