יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לבחירות באיראן, בהן זכה במרבית הקולות המועמד השמרני אברהים ראיסי, שנהנה מתמיכת האייתוללה עלי חמינאי: "הוא קיצוני. דתי מאוד, דוגל במדיניות שמרנית, אין ספק שכלפי פנים זה מצביע על זה שבאיראן לא הולכות להיות רפורמות שיפתחו אותם למערב".

בהמשך דבריו הסביר בן ברק את כינויו של הנשיא החדש "התליין מטהרן": "הוא היה בזמנו יו"ר בתי המשפט, בזמן ההפגנות הגדולות נגד המשטר הוא הורה על הוצאתו להורג או שפט להורג הרבה מאוד מהמפגינים ומהפעילים".

"אמנם הם נראים מערביים ומדברים אנגלית סבירה והכל נראה נחמד אבל יש שם משטר שהמרכזיות שלו היא שמירת המשטר הדתי באיראן, זאת מטרתו העיקרית ולצורך העניין הזה הוא מוכן לעשות דברים איומים ונוראיים כמו להוציא להורג 35 אלף, רובם בכלל סטודנטים", אמר. 

לצד זאת, רק 48 אחוז מהאיראנים בחרו לממש את קולם בהצבעה. בן ברק מסביר: "זה אומר הרבה, במיוחד שכשרץ מועמד רפורמי, היה אחוזי הצבעה של 78 אחוז".

הוא הוסיף כי "50 אחוז מהעם האיראני נמצא במצב של ייאוש, ואני מקווה מאוד שהדבר הזה יבוא לידי ביטוי. הרי רשימת המועמדים הייתה כזאת שלא יכול היה להיבחר מישהו רפורמי ולכן לא הלכו להצביע כי לא היה להם למי. יש חוסר שביעות רצון גדול מאוד מהמשטר הדתי". 

לטענתו, העובדה שהוא זה שנבחר מחלישה את האפשרות להפיכה בזמן הקרוב אך מחזקת אותה בעתיד: "הרצון שלהם לשינוי הוא בגלל מצב כזה, אני מניח שהמצב ילך ויחמיר, אבל זה מאוד מסובך לצאת להפגנות ולמחאה באיראן".

על הסכם הגרעין אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "סוגיה שנתונה למחלוקת, לי יש דעה ברורה בעניין. הדרך הטובה ביותר הוא הסכם גרעין טוב שאפשר לכפות אותו ולצידו אופציה צבאית שרואים ויודעים שהיא קיימת ומפעילים במידת הצורך".

"בסופו של דבר, המציאות היא שהאמריקאים הולכים להסכם. לצד זאת, אנחנו צריכים לעשות כל שבכוחנו לוודא שההסכם יהיה טוב, כזה שיעצור אותם מלהתפתח, אחרת זה לא יהיה שווה שום דבר", המשיך, "אם אתה שואל אותי מה היה הדבר הטוב ביתר לישראל בנקודת הזמן כרגע, היא ללכת עם ארה"ב, ובתנאי שההסכם יהיה טוב, ישים ושתהיה אופציה צבאית יעילה".

בהמשך דבריו התייחס חבר הכנסת לסערת חוק איחוד המשפחות: "אם הוועדה המסדרת תעביר אתה האחריות לוועדת חוץ וביטחון, הוועדה תטפל בזה. תביא את זה לדיון ולהצבעה".

"הוראות השעה הזאת מתחדשת משנה לשנה. אני לא רואה מצב שהיא לא מאושרת, כשזה יובא בקואליציה החדשה יהיה אפשר לדון בזה", אמר. על התנגדות חבריו לקואליציה ממפלגות רע"מ ומרצ על העברת הארכת החוק אמר בן ברק: "אני מאמין שזה יאושר אבל חושב שאפשר לדבר על דברים בתוך הוראת השעה אבל אחרי שהחוק יאושר, לא נסבול שמאיימים עלינו כאן ועכשיו".

כשנשאל האם המכשול הזה לא מהווה סמל לשאר המכשולים איתן תצטרך להתמודד הממשלה מבלי להגיע להסכמות, השיב: "אפשר יהיה לעבוד, אני חושב שכולם מבינים שבשביל להתקדם קדימה בדברים מהותיים צריך יהיה לוותר. הקמנו ממשלה ויש לנו רצון להצליח בה, בסוף העסק יעבוד".

בסיום דבריו התייחס לדיווחים אודות גריסת מסמכים בלשכת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "צריך לבדוק את זה, אם נגרס חומר שיש לו חשיבות להמשך תפקודה של מדינת ישראל יש כאן עבירה פלילית וצריך לחקור".