"אני מזהה מגמה אצל לקוחותיי, געגוע למראה לבוש יותר אבל לא גרנדיוזי ומוגזם. הרצון לחזור לחיים, להתלבש", מספרת הילה טולדנו (36) בעלת מותג התיקים TOLEDANO. " חוזרים להתלבש אבל הרצון הוא לשמור על פרקטיות ורכישה מחושבת, הקהל שלי רואה בתיק מעין תכשיט, פריט המשדרג את ההופעה".

תיק TOLEDANO - JACKIE 0. מחיר:  1,980 שקל (צילום: אודי דגן)
תיק TOLEDANO - JACKIE 0. מחיר: 1,980 שקל (צילום: אודי דגן)

המותג שהפך לאהוב הסלביות ולאחד ממותגי התיקים הנחשקים בישראל עבר שינויים רבים בשנה האחרונה וטולדנו מספרת שמשהו השתנה גם בקולקציות עצמן – "אני מעדיפה לעבוד עכשיו עם עורות חלקים בעלי טקסטורה מגורענת בעדינות על פני הדפסי הלטאה המזוהים איתי. ההדפסים יהיו תמיד באוסף אך עתה אני מעדיפה את העור החלק. חשובה הייתה לי פלטת הצבעים, הכנסתי למבחר  הצבעים שלי גוונים חדשים: כתום, תכלכל עם נגיעה של לבנדר, ירוק עמוק, צבע חול. צבעוניות  המדמה יציאה החוצה לשמש הצובעת את הכול בבוהק בהיר יותר ושמח. 

לקראת הקיץ עיצבתי תיקי קש ועור בשני גדלים היכולים ללוות אותנו בשעות היום והגדול שבהם מתאים גם לים . תיק הקנבס אובר סייז נקרא JACOB חוזר לקולקציה - וכל תיק כזה שנרכש , 50 שקל  נתרמים ל-GREENPEACE ISRAEL - לפרויקט ניקיון הים והחופים".

TOLEDANO - AUDREY. מחיר: 2,280-2,880 שקל (צילום: אודי דגן)
TOLEDANO - AUDREY. מחיר: 2,280-2,880 שקל (צילום: אודי דגן)

"בשנה האחרונה האסטרטגיה היא להוציא כל מספר חודשים דרופ חדש", היא מספרת. בקולקציות תיקים בגזרות שונות, תיקי באקט בגדלים שונים, דגמים במהדורה מוגבלת בעלי ידיות בקלית שמעניקות להם מראה וינטאג', תיקי כתף קלאסיים, כמו ה-AUDREY, תיק שעיצבה לרגל עשור למותג, בו הסוגר הוא פרסה מצופה בזהב. "לצד תיקים מעור קשיח, אני מאד אוהבת לעבוד עכשיו גם עם עורות רכים, כאלה המקבלים את צורת הגוף בעת נשיאתם. העיצובים שלי משקפים את החלומות שלי, את המקומות בהם טיילתי ואת אלה שאני עוד רוצה לראות. אני מעצבת את התיקים מתוך מחשבה על נוחות, שיהיו קלים וניתן יהיה לשאת אותם במגוון אופציות שיתאימו לכל מצב".

הסיפור של TOLEDANO החל ב-2008 אחרי טיול בארגנטינה ששינה את כל הקלפים. 

"לא למדתי במוסד מסודר עיצוב אופנה, למדתי תוך כדי, ובעיקר מעבודה קשה ואהבה גדולה לעבודתי" משתפת טולדנו. "לאחר הצבא  טיילתי בעולם והגעתי לארגנטינה , נסיעה שלא הייתה מתוכננת ולכן הייתי בה ספונטנית. באל בולסון אהבתי לבקר בשווקים בהם נמכרו עבודות יד של אינדיאנים, ובאחד הירידים פגשתי אינדיאני אשר שזר תיקים בעבודת יד - אפשר היה לבחור את צבעי השרוכים, הקישוטים וכן את צבע התיק. עמדתי והסתכלתי עליו בעבודתו ופשוט הוקסמתי, רציתי לשבת שם במקומו. כששבתי מהטיול  עבדתי בתפקידים שונים במותגי אופנה בינלאומיים, כך מצאתי את עצמי מחפשת תיק ליומיום  ולא אהבתי את מה שהיה לחנויות להציע בתקציב שהיה לי. חיפשתי תיק עם ניחוח אחר, אולי דווקא בגלל שגדלתי במושב (צורן) חיפשתי משהו פחות זרוק. התחלתי לגשש בתחום הייצור, קניתי עורות ועיצבתי לעצמי תיקים, מצאתי ביפו "איש עור" שלימד אותי את המלאכה. חברות התלהבו וביקשו שאייצר גם להן תיקים כמו שלי ומשם הכול היסטוריה".

" בארגנטינה , חוויתי טיולי סוסים רבים, שם נולד הרעיון של סמל הפרסה. משהו בצורת הפרסה מרגש אותי, עוד בטרם ידעתי שיהיה לי מותג, החלטתי שאם יהיה לי עסק , זה יהיה סמלו. הפרסה מסמלת בתרבויות שונות מזל ושפע, גם בקבלה הוא כלי קיבול לשפע".

TOLEDANO -  RENEב-1,980 שקל, BOBO ב-2,740 שקל (צילום: אודי דגן)
TOLEDANO - RENEב-1,980 שקל, BOBO ב-2,740 שקל (צילום: אודי דגן)

עשר אצבעות, סכין יפני והרבה רצון

"המותג שלי הוקם ללא משקיעים או שותפים ונבנה בעשר אצבעות", משתפת טולדנו. "והחלק הכי מאתגר היה כשהחלטתי על פתיחת סטודיו, שהוא גם חלל מכירה, בו מפתחים וגוזרים את הדגמים בשיטות מסורתיות, בסכין יפנית ללא התערבות מחשב, עם אומני עור שעובדים איתי מראשית הדרך. ההתמדה, המעורבות וההקפדה על רמת גימור גבוהה ממשיכים ומאתגרים אותי כל הזמן. כמעצבת צעירה ללא כל גב כלכלי הדרך לא הייתה קלה, הבנקים בארץ מערימים קשיים על מותגים בראשית דרכם ומצאתי עצמי נאבקת איתם שוב ושוב, כי לא הסכמתי להתפשר על איכות העורות או העבודה. זה הזמן שהמדינה והבנקים יתמכו ויעודדו אופנה וייצור ישראלי. בתיקים משולבים אוספים ישנים שמצאתי באירופה ,של פרטים מתכתיים (METAL DETAILS) שעברו ציפוי זהב מחודש, במהדורה מוגבלת כמובן. אלה דברים שמעניקים לתיקים שלי את אופיים המיוחד ,לא וויתרתי ולא אוותר על כך, כי הם מה שהופכים את התיקים שלי לשלי.

"המותג שומר על ערכיו בתהליך העבודה, החל מבחירת עורות איכותיים, עבודת יד כחול לבן, קפדנות ועיצוב המאופיין בקו קלאסי - כזה שאינו  בנאלי, עם הטוויסט שלי, משולבים בו חיתוכי עור בסכין יפנית אותם רואים בשולי התיק המעניקים לתיק מראה "טבעי"."

טווח מחירים: ארנקים החל מ- 1180 ועד לתיק 2880 ש'ח

בתאום מראש בסטודיו – רמבם 5 תל אביב. בחנות האונליין: www.toledano.studio