על אף שכיום ניתן למצוא לא מעט סוגים של אוכל לכלבים, יש לבחור את האוכל הטוב והמזין ביותר עבור הכלב שלכם. אין ספק שזמנים השתנו. המחקרים הרבים ופריצות הדרך המדעיות לא פסחו גם על תחום המזון לכלבים, כך שאם בעבר היו נותנים לכלבים מזון של בני אדם, הרי שכיום מבינים שגם עבור כלבים חייבים להתאים תזונה מיוחדת ואיכותית הרלוונטית להם באופן ספציפי, לצורך שמירה על הבריאות שלהם ועל ההתפתחות התקינה שלהם.

החשיבות בבחירת אוכל איכותי לכלב שלכם
הקשר בין הבריאות ואיכות החיים של הכלב מתחיל בבחירת האוכל שהוא אוכל. אוכל לכלבים שנחשב למזון איכותי, חייב להכיל רכיבים איכותיים שנבחרו בקפידה וכן, עליו להכיל אחוזי חלבון גבוהים. ישנן חברות אשר ידוע כי הן משלבות באוכל שהן מציעות עבור כלבים בשר כרכיב מספר אחת אשר כולל עוף, כבש או סלמון שלמים. מעבר לעובדה שמזון מעין זה הרבה יותר טעים לכלב, הוא גם מבטיח שהכלב יעכל אותו בצורה הטובה ביותר וכן, מבטיח כי הוא ישמור על הבריאות שלו ועל ההתפתחות התקינה שלו.

מעבר לטעם של האוכל ומעבר לרכיבים שהוא מכיל, גם תהליך הייצור של האוכל קשור באופן הדוק לאיכות האוכל. כיום ניתן למצוא אוכל לכלבים מאודה או מבושל בשיטה ייחודית אשר שומרת על האיכות הגבוהה שלו. חברות רבות שמות דגש על איכות רכיבי המזון בהתאם לשיטת הכנתו. המטרה היא ששיטת ההכנה של המזון לא תפגע ברכיבים הטבעיים והחיוניים שיש בו ותספק את כל הערכים התזונתיים הנדרשים עבור הכלב.
 
אוכל איכותי לכלב מספק לו חיזוק ותמיכה בשלוש מערכות הגנה טבעיות: מערכת העיכול, העור והפרווה. אוכל איכותי יכיל שומן מסוג אומגה 6 ו3 וכן תוספת של מיקרו נוטיראנטים.

כיצד תבחרו את האוכל המתאים ביותר לכלב שלכם?
אם אתם תוהים כיצד תבחרו את האוכל המתאים ביותר עבור הכלב שלכם, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר:

ראשית כל, חשוב להקפיד על ההתאמה של המזון לגזע הכלב. התזונה הנכונה לכלב מתחילה בהתאמה מדויק לגזע שלו, כאשר גזע קטן מתייחס לכלבים עד 10 ק"ג, גזע בינוני מתייחס לכלבים עד 15 ק"ג וגזע גדול מתייחס לכלבים מעל 25 ק"ג. מן הסתם כלבים בגדלים ובגזעים שונים ידרשו כמויות מזון שונות ובהתאם לכך, המינון יהיה שונה ברכיבים של המזון.

חשוב להתאים את המזון לגיל הכלב שכן, כלבים בגילאים שונים זקוקים למזון במינון רכיבים שונה על מנת שיספק להם את הרכיבים החיוניים הנדרשים לשלב שבו הוא מצוי.

אם אינכם יודעים איזה מזון מתאים לסוג הכלב שלכם, חשוב שתתייעצו עם הצוות המקצועי בחנות חיות המחמד המציעה בין היתר גם מזון לכלבים.

אם יש לכם כלב עם צרכים מיוחדים חשוב מאוד שתבינו כי הוא זקוק לתזונה מיוחדת. כלבים בעלי עור רגיש או קיבה רגישה זקוקים למזון שונה, כלבים בעלי עודף משקל או ברמת פעילות נמוכה או גבוהה גם יצטרכו אוכל שונה שיעניק להם את המענה הנכון.

חשוב לבחור במותגים בעלי מסורת ארוכה הנוגעים לשמירה על איכות. אין ספק שמותגים מוכרים ואמינים מהווים את הבחירה הנכונה כאשר מדובר על התזונה של הכלב שלכם.

חשוב לבחור במזון מאוזן שכולל את המינון הנכון של חלבונים, ויטמינים ומינרליים ושומן. מוצרים שמכילים ערכים גבוהים במיוחד של שומן ולבונים לא מתאימים לתזונה נכונה לאורך זמן.

כדאי שתבחרו אוכל מתאים לכלב שלכם מתוך היכרות איתו. רק אתם יודעים איזה אוכל משפיע על הבריאות והחיוניות שלו ואיזה פחות. חשוב שתתאימו את האוכל בהתאם לרמת הפעילות הגופנית של הכלב שלכם וכן למצבו הגופני.

עדיף שלא לתת לכלב שאריות. האכלת הכלב במזון שהוכן בבית עלולה לשבש לו לחלוטין את התזונה.

בדקו אם חברת המזון לכלבים מייצרת גם קו מוצרים רפואי.

בסופו של דבר, חשוב להקפיד לרכוש אוכל לכלבים בחנות הטובה ביותר. ג'אנגו חנות חיות מציעה לכם את האוכל האיכותי של המותגים המובילים ביותר עבור הכלב שלכם.