בג"ץ קבע הערב (ראשו) כי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תקבל 21 יום להכריע אם להעניק את פרס ישראל לפרופ׳ עודד גולדרייך, ולהפוך את החלטתו האחרונה של קודמה, יואב גלנט.

כזכור, בית המשפט העליון קבע בתחילת אפריל בהרכב של שלושה שופטים כי שר החינוך דאז, יואב גלנט, יוכל לבחון מחדש את עצם הענקת פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך ממכון וייצמן, שתמך בתנועת החרם על ישראל, ובחרם על אוניברסיטת אריאל. גלנט אכן החליט לא להעניק את הפרס לגולדרייך.

השופטים כתבו בין היתר כי "בנסיבות שנוצרו, בשים לב לעמדת שר החינוך בדבר הצורך בפרק זמן נוסף לבחינת העניין, לרבות מתן אפשרות להידרש להתייחסותו של פרופ' גולדרייך לדברים בטרם קבלת החלטה סופית; ובשים לב לעמדת היועץ המשפטי לממשלה לכך שמדובר בשאלה "לא טריוויאלית" שעשויה לדרוש ליבון משפטי שיש קושי לבצעו לנוכח סד הזמנים".

מתנועת "אם תרצו" שחשפה את העצומה האחרונה ולפיה פרופ' גודלרייך תמך בחרם על אוניברסיטת אריאל נמסר: "אסור לשרת החינוך להיכנע לכל מיני גורמים פוסט ציוניים המבקשים לנצל את הענקת פרס ישראל להכשרת הקריאה להחרמת המדינה. אין ולו קורטוב של סיבה הגיונית אחת לחייב את המדינה לרומם ולפאר אזרח הפועל להכפשתה בעולם, לא משנה כמה הוא טוב במתמטיקה, שירה או גינון.

עוד נמסר: "יש לחבק את מי שלוקח חלק בבנין הארץ והחברה ולא בהריסתה. זכייתו של גולדרייך בפרס תהווה יריקה בפרצוף של  מי שמדינת ישראל יקרה לליבו".