במהלך פרק של התוכנית "הכוכב הבא" ששודרה במוצאי שבת האחרון בקשת 12, התחפשה המנחה רותם סלע לדמות פקטיבית במסגרת מתיחה למתמודד שהגיע לאודישן בהפתעה וחטפה ביקורות על הבדיחה. ח"כ מיכל רוזין ממרצ הבוקר ׁ(שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטענה כי "זה משהו הרבה יותר רחב וגדול, כל מודל היופי, הנשיות בעיקר הוא ממשטר אותנו כנשים ואפילו במידה מסוימת הוא כלל עולמי ואפילו גזעני".

"כלומר כולנו רוצות או מצפים מאיתנו להיות עם שיער חלק שכמעט רובנו בטח במזרח התיכון לא עם שיער חלק רובנו רוצות להיות בלונדיניות למרות שרוב העולם לא בלונדיני. רותם סלע נראית כמו ברבי ואני לא אומרת את זה לרעה, היא מהממת ויפהפייה היא מודל היופי שנערות ונשים רבות חולמות עליו", הוסיפה רוזין ודחתה את הטענה כי מדובר רק במתיחה. "אנחנו לא רוצים להתעלם ולהגיד 'אוי במקרה עשו לה תלתלים ושמו משקפיים ושיניים בולטות'".

בהמשך התייחסה חה"כ ממרצ גם לפעולות, חלקן קיצוניות, שנוקטות נשים על מנת להיות ב"מודל היופי" וחשפה כי "בתי החולים מתמלאים בעוד תופעות של אנורקסיה ובולימיה ואחרות. נשים משקיעות מאמץ זמן וכסף במכוני יופי להיות שזופה, לתקן כל מיני פגמים חס וחלילה שיהיו קמטים, כל הדבר זה גם מחייב זמן, מאמץ וכסף וגם מקור מאוד גדול לתסכול, לאכזבה, לחוסר ביטחון עצמי אצל כל כך הרבה ילדות ונשים".

רוזין חשפה כי בעת שירותה הצבאי כקצינת חינוך, "הבאתי לחיילות את פנינה רוזנבלום והיא אמרה לי 'אני אדגים עלייך איפור' וכמובן הייתי ילדה צעירה, 'אני אאפר אותך', ואמרתי לה 'אני לא רוצה שתסתירי לי את הנמשים' והיא אמרה לי 'את רוצה להישאר מכוערת?' כך אמרה לי פנינה רוזנבלום". 

"אם לא הייתי עם ביטחון עצמי אני מניחה שהדבר הזה היה ממוטט אותי, ועובדה שאני זוכרת אותו אחרי כל כך הרבה שנים. זה דוגמה לזה שמצפים ממך בדיוק על פי מודל היופי ונכון שהתוכנית לא התכוונה לפגוע ולעשות דווקא, אבל זה עצם זה שזה כל כך מופנם אצלנו, שחלק ובלונדיני זה יפה", אמרה רוזין. 

ח"כ רוזין סיפרה התייחסה בסיום גם להיותה מתולתלת ואמרה כי "תמיד היה לי שיער מתולתל או משהו בין לבין ישראלי שבבוקר לא מסתדר לא לכאן ולא לשם. גדלתי עם אחות בלונדינית עם שיער חלק לחלוטין, כן, זה לא פשוט בתור ילדה. סיפרה לי מטפלת של משפחות של מבקשי מקלט איך נתנה לילדה לשחק עם ברביות שאחת כהת שיער ועור עם שיער מתולתל והשנייה ברבי קלאסי בלונדינית". 

מיכל רוזין  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיכל רוזין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הילדה לקחה את הברבי כהת העור, העיפה לקצה השני של החדר ואמרה 'היא מכוערת אני לא רוצה לשחק איתה' ומיותר לציין שהילדה יותר דומה לברבי הזאת. אנחנו מפנימות את מודל היופי שהתקשורת מבנה, ומרגישות עם עצמנו מכוערות, לא יפות וכדומה", הוסיפה.