לועגת לעמיתיה חברי הכנסת: חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) נאמה הבוקר (שני) בוועדה המסדרת של הכנסת, והקניטה את חברי הכנסת יועז הנדל (תקווה חדשה) ואביר קארה (ימינה) על כך שלדבריה הם מקבלים סיקור חיובי בתקשורת, בניגוד לחברי הכנסת מהליכוד שנלעגים: "אני צריכה ללמוד צלילה כדי לייצג את הציבור שקולו לא נשמע?". 

"אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתי, בשם גוש של שני מיליון בני אדם, מסורתיים, דתיים, חרדים, שקולם איננו נשמע בתקשורת וקולם איננו נשמע גם בכנסת", פתחה את נאומה. "אסור לנו יותר להצביע אי-אמון, אסור לנו יותר לחוקק. אני מציעה למפלגת ימינה ולמפלגת תקווה חדשה, ששאבו את הקולות שלהם מהגוש הזה, רק כדי להחרים אותו אחר כך בתרגיל הונאה שלא היה כדוגמתו בעולם המערבי, ובטח לא בדמוקרטיות של העולם המערבי מעולם, שייתנו לנו טיפ איך בכל זאת אנחנו כן יכולים לייצג את הציבור".

בשלב זה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן (ימינה), העירה לחבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) על כך שהוא מדבר ומפריע לחברת סיעתו במהלך נאומה. גם דיסטל בעצמה השתלחה בו, וצעקה לעברו: "ביטן!". 

"האם עלינו ללמוד צלילה כמו יועז הנדל כדי לקבל איזשהו סיקור כדי להביע את מחאתו של העם?", שאלה באירוניה, בהתייחסה לציוץ שפרסם שר התקשורת בחשבון הטוויטר שלו.

"האם עלינו ללמוד לרכוב על הסוסים כמו 'האביר קאביר' אשר מקבל סיקור חיובי?", לעגה לחבר הכנסת מימינה העומד בראש תנועת "אני שולמן" שאחד מתחביביו הוא אילוף סוסים.

"מה עליי לעשות?", המשיכה חברת הכנסת. "הרי בכנסת אתם אתם השתקתם אותנו, ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו, שני מיליון נוכחים-נפקדים ומוחרמים על ידי האנשים שבהם הם בחרו, פשוט לא יודעים את נפשם במרחב הציבורי, ואף אחד לא יודע את זה".

אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"עכשיו, חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין איזו כתבה חיובית, הבעיה שאני לא יודעת לרכוב על אופניים", אמרה עוד. "אז אם יש למישהו איזשהי עצה איך בכל זאת אפשר לייצג את קולם של שני מיליון, כרגע כשהכנסת הדיקטטורית מסורסת לחלוטין, אני אשמח לעצה שלכם".