"הניסיון לכסות את המצב בדו קיום - מסוכן": הדיון סביב הסימטריה בהתפרעויות האלימות שהתרחשו ברחבי הארץ במהלך מבצע "שומר החומות", גרר את הזירה התקשורתית לקרב ראש בראש. האם באמת ישנה מידתיות בין ההתקפות היהודיות כלפי ערבים, או להפך? והאם הדיון הזה רלוונטי בכלל? על כך שוחחו הבוקר (שני) אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM עם העיתונאי קלמן ליבסקינד, שהביע ביקורת חריפה על הסיקר התקשורתי של הארועים האלימים בעכו.

"נסעתי לעכו כי עניינה אותי תופעה תקשורתית שמתרחשת שם", פתח את דבריו ליבסקינד. "אני עוקב אחרי פרסומים וקורא המון סיפורים שלא שמעתי עליהם בשום מקום אחר. ממעשי לינץ' בין יהודים לערבים ועד התקפות כאלה ואחרות כמעט יומיומיות, וגם על תהליך הפלסטיניזציה שעובר על העיר. רואים הרבה יותר דגלים ברחובות, הייתה צעדה בה צבעו לילדים את הפנים בצבעי הדגל הפלסטיני. צריך להגיד שיש הרבה אנשים, חלקם עיתונאים, שמנסים לספר על דו קיום ואירועים מצומצמים - והסיפורים של יאיר קראוס (כתב צפון, מקור ראשון) מאוד מפריעים להם". 

"כשמאות שכנים שלך ביום אחד יוצאים ושורפים עשרות עסקים ועוברים מבית לבית כדי לסמן מי יהודי ומי לא יהודי, אתה מבין שזה היה שם מקודם, שזה משהו עמוק שיושב שם", אמר העיתונאי. "זה לא יכול לקרות ביום אחד, זה לא דבר שגולש ממך ברגע אחד. העיר העתיקה נראית ממש כמו אחרי פוגרום, לא נשאר דבר ממקומות כמו מסעדת אורי בורי ומלון האפנדי. המבנים שרופים עד היסוד. יש כאן משהו שצריך לדבר עליו והניסיון לכסות אותו בדו קיום, זה מסוכן. שלושה מעשי לינץ' כמעט יסתיימו ברצח. חייבים לדבר על כל זה", סיכם את דבריו.

בית המלון השרוף בעכו (צילום: יוסי אלוני)
בית המלון השרוף בעכו (צילום: יוסי אלוני)